Budget-snabbgas?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hej!

Har tröttnat på att göra omtag osv och är sugen på en snabbgas! Dock inte helt sugen på att betala 1500-2000kr och behöver inte 5 inställningsmöjligheter!

Kollade runt på Ebay och hittade denna:
http://cgi.ebay.co.uk/HAIRY-RS-2-QU...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item56388f5495

Nu undrar jag om någon testat denna eller liknande och om det är för bra för att vara sant eller ett alternativ?
Firman som säljer har bra omdömen osv. och verkar seriös!

Jag har sett denna produkt hos Alviks mc i sundsvall.
Har även sett komplett snabbgas för runt 600kr pa en svensk sida och det var inkl gasvirar och olika utvaxlingar.

Finns det inte något trick att man kan ta gasrulle från nån annan hoj, som har annan utväxling så att säga, och iom det få snabbgas? Jag tycker mig ha läst det här nånstans. Har du testat att söka lite på det?

Finns det inte något trick att man kan ta gasrulle från nån annan hoj, som har annan utväxling så att säga, och iom det få snabbgas? Jag tycker mig ha läst det här nånstans. Har du testat att söka lite på det?

Jo jag sökte och det var inget som passade!

Såg att någon tagit från R1 men hur är det med inpassning och funkar samma vaier osv?

ThomasS:
Någon aning om var 600kr rullen fanns?

320:- plus frakt för en C-formad plastbit !
Sicken blåsning :näsblod

Ta ett PVC-rör med passande innerdiameter ,ev något litet så det kläms fast, såga/fila till C-formen så det passar bra på handtaget, ut å provkör !
Utgifter: tio minuter och en tjuga för ett VP-rör på Byggmax.

Blir resultatet inte tillfredsställande bygger man på tjockleken med silvertejp och testar tills man är nöjd och skaffar sedan en rörstump med motsvarande tjocklek.

på cbren kan man använda R1ans och R6ans handtag för att ändra gasutslaget iaf, man får tydligen fila ner ringen där vajern går , men annars passar den tydligen 100%, finns väl inte så många olika designer på gashandtag...
Har du kolla på nåt gsxr-specefikt forum efter liknanade moddar?

320:- plus frakt för en C-formad plastbit !
Sicken blåsning :näsblod

Ta ett PVC-rör med passande innerdiameter ,ev något litet så det kläms fast, såga/fila till C-formen så det passar bra på handtaget, ut å provkör !
Utgifter: tio minuter och en tjuga för ett VP-rör på Byggmax.

Blir resultatet inte tillfredsställande bygger man på tjockleken med silvertejp och testar tills man är nöjd och skaffar sedan en rörstump med motsvarande tjocklek.

Jo, mycket smartare att hemmamecka me lite lim och ståltråd ala macgyver och sen riskera få hänggas i 200 blås.

för vem är dum nog att lägga 300 spänn på nytt gashandtag :va

Jo, mycket smartare att hemmamecka me lite lim och ståltråd ala macgyver och sen riskera få hänggas i 200 blås.

Var fick du fram att han skulle ha ståltråd? :va Jag tycker hans lösning verkar riktigt smart. Det kan ju bli minst lika mycket fel om man köper ny gasrulle och kopplar fel!

Gashäng är nog ganska omöjligt att få pga ändrad utväxling också, alla hojar utom Triumph har ju returvajer, dvs du kan dra igen spjällen alldeles oavsett.

Var fick du fram att han skulle ha ståltråd? :va Jag tycker hans lösning verkar riktigt smart. Det kan ju bli minst lika mycket fel om man köper ny gasrulle och kopplar fel!

Gashäng är nog ganska omöjligt att få pga ändrad utväxling också, alla hojar utom Triumph har ju returvajer, dvs du kan dra igen spjällen alldeles oavsett.

macgyver använder ju ståltråd och silvertejp, tänkte det va obligatoriskt i allt hemmameck :D.

nää men kanske funkar, får ju mecka till fint spår för vajern att gå i och så men tyckte bara inte några hundralappar för nytt gashandtag är något att gråta över.

R1 gasen passar på en busa och det borde väl vara samma handtag på gixxern?

macgyver använder ju ståltråd och silvertejp, tänkte det va obligatoriskt i allt hemmameck :D.

nää men kanske funkar, får ju mecka till fint spår för vajern att gå i och så men tyckte bara inte några hundralappar för nytt gashandtag är något att gråta över.
Bra gjort hemmameck går ofta borde fortare och blir billigare än köpegrejer :fakta Tid kan ju vara värt en hel del också...

Några hundringar här och några hundringar där blir ganska mycket pengar i slutändan! :mattias

Maila den här killen:

Rifleman@hotmail.com

Säg vad ni har för hoj o fråga om pris, jänkare.

Han gör dom själv, tror jag pyntade runt 200 inkl frakt för min till TL:n.

:fakta Håller helt och hållet med. Livet är väl värt mer än 300 kr? Blir så trött på all hemma pillare som inte har koll på vad de håller på med.

Inte konstigt folk får gashäng och kör in i varann på banan......

Läs igen...
Den omnämnda annonsen avsåg endast den C-formade plastbiten, inte ett helt handtag.
Tejpen var endast avsedd att användas för att kunna prova sig fram till rätt tjocklek, man behöver inte ens köra hojen under utprovningen, sedan införskaffas material med rätt tjocklek.

Om man studerat konstruktionen inser man enkelt att man inte behöver oroa sig för gashäng.
Men, vet man inte vilken ända av skruvmejseln man ska hålla i borde man istället lämna in hojen för att få ett nytt eller modifierat gashandtag modifierat.

Blir så trött på otekniska människor som utgår från att alla andra är lika inkompetenta som de själva. :D

En annan, svagt relaterad fråga:
Finns det progressiva gashandtag?
altså, finlir strax ovanför tomgång för att sedan öka på gasen snabbare och snabbare uppåt?
Eller är iden heltokig?
(för vägbruk då, iden baserad på egen erfarenhet av omtag på rullen för att kunna gasa på ordentligt)

En annan, svagt relaterad fråga:
Finns det progressiva gashandtag?
altså, finlir strax ovanför tomgång för att sedan öka på gasen snabbare och snabbare uppåt?
Eller är iden heltokig?
(för vägbruk då, iden baserad på egen erfarenhet av omtag på rullen för att kunna gasa på ordentligt)

Nope, både idén och funktionen är underbar. Jag hade det på min förra SuperDuke R och det var riktigt skönt! Finns billigare på eBay men här är vad du letar efter,

http://g2ergo.com/shop/catalog/G2-Tamer-Thottle-Tube-for-Honda-262.html

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back