Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
henrikk, men den är "snabbare" än orginalet på toppen också?
Inte bara långsammare nertill?
Så sant. R1ans och R6ans rulle passar fint.R1 gasen passar på en busa och det borde väl vara samma handtag på gixxern?
320:- plus frakt för en C-formad plastbit !
Sicken blåsning
Ta ett PVC-rör med passande innerdiameter ,ev något litet så det kläms fast, såga/fila till C-formen så det passar bra på handtaget, ut å provkör !
Utgifter: tio minuter och en tjuga för ett VP-rör på Byggmax.
Blir resultatet inte tillfredsställande bygger man på tjockleken med silvertejp och testar tills man är nöjd och skaffar sedan en rörstump med motsvarande tjocklek.
Läs igen...
Den omnämnda annonsen avsåg endast den C-formade plastbiten, inte ett helt handtag.
Tejpen var endast avsedd att användas för att kunna prova sig fram till rätt tjocklek, man behöver inte ens köra hojen under utprovningen, sedan införskaffas material med rätt tjocklek.
Om man studerat konstruktionen inser man enkelt att man inte behöver oroa sig för gashäng.
Men, vet man inte vilken ända av skruvmejseln man ska hålla i borde man istället lämna in hojen för att få ett nytt eller modifierat gashandtag modifierat.
Blir så trött på otekniska människor som utgår från att alla andra är lika inkompetenta som de själva.![]()
Jag kör med R6ans handtag på min gixxer 750 -00. Fungerar med viss modifiering av hylsan som håller wiren då rullen tar i eftersom den blir större. Det är gjort på 2 min med en fil eller dremel.
Gixxerns originalhandtag ger 1/4 varv för full gas.
R1 har 1/5 varv och R6 slutligen 1/6 varv för full gas. Jag kommer inte ihåg exakt vilka årsmodeller det gällde, men mitt handtag är till en R6 -06.
För mig gjorde det stor skillnad då original handtag nästan tvingade mig att "ta om" när jag ville göra snabba växlingar till full gas.
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|