Budget Bike Battle 6

Jag hävdar nog att den där YZF’en är veckans fynd…

Då det begav sig levde den alltid i skuggan av FZR1000, Fireblade, ZXR750 och sedan den GSX-R 750 som kom 1996. Men det är fortfarande en förbannat bra hoj…och det finns inte många av dem i Sverige…
 
Min första hoj var en beg Yz 750 -87 den var lätt ombygd / omlackad o en föregångare till denna?Hade velat haft en nyare med färgsättning vit töd. ?
 
Hydraulisk koppling, vet du.
Bra hojar annars. Lite oljerök har ingen dött av.
Ja, såklart. Och jag som tänkte "Ny olja i kopplingen - men inte i motorn då??" :huvet
 
Vill se Als video snart :) Vad mycket strul med förgasare hela tiden.
 
Hydraulisk koppling, vet du.
Bra hojar annars. Lite oljerök har ingen dött av.
Precis ! Folk är ju så känsliga nu för tiden.

Ligger bra till i pris och billig att försäkra. ?
Men vart har alla gamla nittiotalshojar tagit vägen ? Det är inte ofta man ser dem vara till salu längre.
CBR900, Yzf 750, ZXr 750...ja till och med de gamla Gsxr hojjarna som de nästan slängde i nacken efter en förut är som försvunna.
Mycket hoj för pengarna kan jag tycka.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top