Dea
En potatis
När jag köper nåt beggat så vet jag att jag tar en risk. Att inte lita på säljaren är för mig självklart, han har ju andra intressen än jag i affären. Därför skulle jag ta smällen i det här fallet men inte om det fanns tex stulna, obetalda delar eller det var problem med typ registrering.
När jag säljer något så brukar jag göra klart att det kan rasa runt hörnet och dit sträcker sig inte garantin. Grejerna är begagnade men jag tycker de är fina, vilket dock är subjektivt.
Att sälja och köpa är ett spel, ibland vinner man och ibland förlorar man. Det finns ju sätt att göra affären säkrare genom att tex köpa genom en firma men då blir det ofta lite dyrare.
Edit: Var det inte 80% av alla R1
r som varit inblandade i en försäkringsskada under sina två första år? Skulle inte tro att de flesta som säljer en sporthoj säger att den varit omkull fast nästan alla varit det.
När jag säljer något så brukar jag göra klart att det kan rasa runt hörnet och dit sträcker sig inte garantin. Grejerna är begagnade men jag tycker de är fina, vilket dock är subjektivt.
Att sälja och köpa är ett spel, ibland vinner man och ibland förlorar man. Det finns ju sätt att göra affären säkrare genom att tex köpa genom en firma men då blir det ofta lite dyrare.
Edit: Var det inte 80% av alla R1
Last edited: