TriumphNynäs
Medlem
ttSå här inleder TS sitt inlägg:
"Jag köpte en motorcykel med en mindre buckla i tanken där lacken skrapats av."
Att referera så långt tillbaka är väl nästan osjyst, det är ju november nu, det gäller att hålla igång trådarna.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ttSå här inleder TS sitt inlägg:

tt
Att referera så långt tillbaka är väl nästan osjyst, det är ju november nu, det gäller att hålla igång trådarna.![]()
![]()
då kör vi på det temat (att hålla igång tråden och laga utan att förstöra lacken)Ja kanske om det är en väldigt tunn plåt. Jag har testat det där på min tank där jag har en buckla där som jag fick när mitt ena knä hamlade under tanken, syns knappt iom att den är så mjuk men det funkade inte. Men borde det inte gå att dra ut bucklor med vakuumkoppar?Ok flåtdå kör vi på det temat (att hålla igång tråden och laga utan att förstöra lacken)
http://www.youtube.com/watch?v=ILVWPzO_swY&feature=youtu.be
Värme och kyla, funkar nog bara på "snälla" bucklor utan skarpa veck...
Så här inleder TS sitt inlägg:
Vet du hur tunn plåt det är i en tank? Nu var det här något som man kan göra själv, men givetvis måste man ha lite kunskaper hur! Det går hellre inte om tanken är bucklad med skarpa veck eller liknande..... använd lite sunt förnuft ........... Det är väl också väldigt värdefullt om man kan räta ut en buckla utan att förstöra lacken
Är plåten i en vanlig mc-tank för tunn för att bränna fast dragspik med punktsvets eller vad menar du?
Du verkar vara mycket insatt i ämnet så du kanske kan tala om hur tjock plåten i en tank är i millimeter.

Är plåten i en vanlig mc-tank för tunn för att bränna fast dragspik med punktsvets eller vad menar du?
Du verkar vara mycket insatt i ämnet så du kanske kan tala om hur tjock plåten i en tank är i millimeter.
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |