Bubbelbad eller massagedusch??

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Snälla hjälp mig! Ska renovera badrummet och kan inte bestämma mig för vilket jag ska välja, priset på ett bubbelbadkar och en massagedusch är ju ungefär lika skulle jag tro men vilket har man mest nytta av??:confused:

Å ena sidan e det ju underbart framåt hösten att krypa ner i ett bubbelbad när man varit ute och kört hoj men det krävs ju en herrans massa varmvatten så då måste jag nog investera i en större varmvattensberedare också..

Å andra sidan så är det lite obekvämt att hoppa i ett stort hörnbad och duscha varje morgon när man e sömnig och jävlig.. har inte plats med en extra dusch också nämligen..

Ni som har dessa faciliteter hemma kan väl ge mig lite råd kanske???

Har aldrig testat massage dusch men bubbelbadkar är ju riktigt jevla potent :tummenupp

Duschen!

Annars ska du när du kommer hem först duscha av dig skiten, sedan tappa upp vatten till ett bad, sedan tappa ur vattnet för att duscha av dig skummet igen...

Bubbelbad är en typisk tjejgrej, folk som tänker rationellt (MÄN) sysslar inte med sånt...

Dessutom så har du en poäng i att är det enda tvagstället blir det bökigt att bara ta en snabbdusch

Jag röstar för duschen oxå, nyhetens behag med karet, sen används det mindre & mindre (oftast). Duschen använder man varje dag.

Har du dessutom liten varmvattenberedare kanske du även har egen brunn och då går det ju tokbort.

Duschen alla ggr!

:va Ändrar mig!

Ta duschen!

Jag älskar att duscha, jag duschar minst 30min/dag!

Måste googla på massagedusch och se vad det är för någe, jag har ett såntdär stort jevla munstycke med massor av olika strålar men det kostade långt ifrån vad ett bubbelbadkar kostar!

Är det här en massagedusch [YOUTUBE-ID]JIOnJQgCZKk&feature=related[/YOUTUBE-ID] ?

Last edited:
:va Ändrar mig!

Ta duschen!

Jag älskar att duscha, jag duschar minst 30min/dag!

Måste googla på massagedusch och se vad det är för någe, jag har ett såntdär stort jevla munstycke med massor av olika strålar men det kostade långt ifrån vad ett bubbelbadkar kostar!

Det är som en borstlös-biltvätt för människor, munstycken runt om som pulserar/rör sig.

Riktigt jäkla skönt för en sleten kropp.

Fenix-2.jpg

Den har dessutom musikanläggning och högtalartelefon inbyggd...
Har sett en med TV/DVD också..

Last edited:
Kan du inte ha både dusch och bubbel så ska du välja dusch... Själv hade jag plats med bådadera och då är det klockers!

Håller med att duschen är viktigast. Speciellt efter ha sett ett "äntligen hemma"-program där de rengjorde ett bubbelkar...:näsblod

Duschen alla gånger!

Hade bubbelbad i förra lyan och det är inget jag saknar. Det låter roligt, men jag använde det nästan aldrig. Vill jag bubbelbada så gör jag det på gymmet.

Själv hade jag tagit karet alla dagar i veckan. Nog för att det kan bli lite halvbökigt att bara ta en snabbdusch, men snabbduschen tar man å andra sidan bara ett par minuter för att bli ren när man har bråttom medan man kan njuta bra mycket mer av ett riktigt skönt bad:tummenupp
Har jag gott om tid på mig så badar jag, är jag stressad så duschar jag. Punkt:)

Badkaret! Jag kan massera dig i duschen...:D

Men för att lägga en seriösare nivå på svaret...Ta karet. Massagedusch är redigt överreklamerat. Jag har haft en. Jag vet.:pengar i sjön:(

Och om du tar bubbelkar. Välj då ett med luftmassage ifrån botten med. Dom med bara vatten/luft massage ifrån sidan suger. Det är bubblorna som gör det.

Du kan köpa ett med värmare i. Då slipper du köpa ny beredare

Vad kostar ett sånt då? Mkt. dyrare?

Det är som en borstlös-biltvätt för människor, munstycken runt om som pulserar/rör sig.

Riktigt jäkla skönt för en sleten kropp.

Fenix-2.jpg

Den har dessutom musikanläggning och högtalartelefon inbyggd...
Har sett en med TV/DVD också..

Klart man måste ha tv/dvd :tummenupp

Ger inte det prylpoäng? Ok, då ställer jag nästa viktiga fråga (eftersom det mest är män som svarat här)
Vilket är mest killmagnet? Bubbelbad för två eller massage/ångdusch med stereo och hela kittet?

För jag har ju redan verkstad och cementblandare och det hjälper ju till en viss del:hihi :hihi

Jag röstar för duschen oxå, nyhetens behag med karet, sen används det mindre & mindre (oftast). Duschen använder man varje dag.

Har du dessutom liten varmvattenberedare kanske du även har egen brunn och då går det ju tokbort.

Duschen alla ggr!

Japp, jag har egen brunn också..

Last edited:
En kompis satte in bubbelbad när han renoverade.
Invigde på fredagen.
Däckade.
Vaknade nästa morgon/förmiddag med världshistoriens tunnaste skinn.
Har inte använt det fler gånger.

Tycker du ska köra på en sånhär till badrummet (bild1), sen om du nu har lite plats utomhus så släng dit en trevlig badtunna(bild2). :tummenupp

Bifogat

• a-b31.jpg
    a-b31.jpg
    119 KB · Visningar: 125
  • HT150PAK.jpg
    HT150PAK.jpg
    124.4 KB · Visningar: 73
En kompis satte in bubbelbad när han renoverade.
Invigde på fredagen.
Däckade.
Vaknade nästa morgon/förmiddag med världshistoriens tunnaste skinn.
Har inte använt det fler gånger.

Mitt stängs av efter 25 minuter, så det är lugnt att däcka i det. :fyllisar

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back