BT1100 Bulldog -en sporthoj?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Satt och delade ett flak (billig) öl med några polare och polarnas polare häromkvällen. En av de senare gick i mctankar och ville ha en "sporthoj eller fighter med grym look....Bulldog tex. Så fet asså".....Eftersom jag har svårt att hålla tyst i ett ämne som jag tycker jag behärskar så påpekade jag försiktigt att en Bulle, enligt min och förmodligen även Yamahas mening, vare sig kan betecknas som en sporthoj eller fighter....designen lovar gott för fighterfacket men vare sig motor eller vägegenskaper är av modern sporthoj/fighterkaliber. Snubben var naturliga skäl inte nöjd med det svaret och så var diskussionen igång.....så SH-fans (speciellt ni som åker Bulle), vad tycker ni?

Är inte en sporthoj, men skulle kunna vara det om den hade 60 hästar till
och 50 kilo mindre

Btw någon har hört/läst något om en turboladdad bt bulldog?

Jag skulle nog säga att bulldogen har fighter-stuk. Iaf för mig är streetfighters väldigt mycket attityd. MT-01 räknar jag också som fighter...

Fast vad vet jag... du ser vilken hoj jag kör ;)

Skulle kalla den "roadster" eller "tung roadster" eller nått.

Prestandamässigt finns det inget sportigt med den.

Bulle = taxi :7peta

Jag tycker att den är varken sporthoj eller streetfighter.

Har begreppet Bushoj helt försvunnit :confused:
Det är väl ett fack, om nu allt hela tiden nödvändigtvis ska läggas i fack, för hojar som Bulldog och MT-01.

bulle

Ne bulldogen :arsele är som en saab v4 om man jämför med en porsche och porschen är sporthoj

Ja skulle kunna tänka mig en sådan om det vore lite mer kräm i motorn..
orginaleffekten är ju skrattretande

effekt effekt effekt..alltid denna effekt.
den e skön o köra o ba glida omkring på om man vill ha en hoj som ser hyffsad ut..o den kan nog klassas in(om den måste) med såna hojar som vtx800 zr7 o bandit hojar fast med lite snyggare utseende.

fazerfun skrev:
Satt och delade ett flak (billig) öl med några polare och polarnas polare häromkvällen. En av de senare gick i mctankar och ville ha en "sporthoj eller fighter med grym look....Bulldog tex. Så fet asså".....Eftersom jag har svårt att hålla tyst i ett ämne som jag tycker jag behärskar så påpekade jag försiktigt att en Bulle, enligt min och förmodligen även Yamahas mening, vare sig kan betecknas som en sporthoj eller fighter....designen lovar gott för fighterfacket men vare sig motor eller vägegenskaper är av modern sporthoj/fighterkaliber. Snubben var naturliga skäl inte nöjd med det svaret och så var diskussionen igång.....så SH-fans (speciellt ni som åker Bulle), vad tycker ni?

Förmodligen är det bara en motorcykel som nån konstuerat för att få några på jorden att falla för dess speciella charm och på så sett slanta upp den mindre förmögenhet som den kostar vilket leder till att projektet kanske går med vinst för yamaha och kanske skapa ett yamahabegär hos andra som ser detta nyförälskade par glida om kring STOPP jag har det det är en glidare :banana ...

vi svenskar har en hemsk förmåga att placera allt i fack.. musik, bilar, alkon pundare, studenter, löntagare....teknologer filfuckare

fazerfun skrev:
Satt och delade...

Tycker BT1100 verkar vara en mysig hoj om man för det mesta softar runt. Ska ha hyffsat sportigt chassi som passar kurviga vägar.
Yamaha marknadsförde den i början som Roadster och jag tycker det passar bra.
MT-01 kallar dom Custom Streetfighter? Vet inte hur det passar, har inte testat nån.

och vad kännetecknar en roadster då?

Orca69 skrev:
Tycker BT1100 verkar vara en mysig hoj om man för det mesta softar runt. Ska ha hyffsat sportigt chassi som passar kurviga vägar.
Yamaha marknadsförde den i början som Roadster och jag tycker det passar bra.
MT-01 kallar dom Custom Streetfighter? Vet inte hur det passar, har inte testat nån.

Jag har provat MT-01:an....

Visst det var en otroligt rolig hoj att köra (körde den med steg1 trimm)...
Ett sjysst vrid och ganska lättkörd!!

Men någon fighter är det inte!!! (på tok för stor!!)
Man skulle kunna kalla den för en bulldog´s motsvarighet till belgianblue?! :hihi

Edit: Vet att mitt inlägg inte har det minsta med tråden att göra!! *Sorry!!*

G-MAN skrev:
Delade ni ett flak? :rofl

Jag tycker att det är fullständigt entydigt, även om "lock" hade känts igen bättre. "Karta" har jag hört att man säger i norr. :)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back