BT1100 Bulldog -en sporthoj?

Tror garanterat du blir nöjd med den jämfört med den du åker nu,ska man bara glida omkring är det nog en fin hoj,billig att försäkra oxå....


237 skrev:
Låter ju bra ska nog köpa en bulldog :)
 
Japp, 250 km/h är inte allt,
praktisk ligger toppfarten på en naken hoj under 200
men fartkänsla när man inte kan gömma sig är lika stor.
 
fazerfun skrev:
Satt och delade ett flak (billig) öl med några polare och polarnas polare häromkvällen. En av de senare gick i mctankar och ville ha en "sporthoj eller fighter med grym look....Bulldog tex. Så fet asså".....Eftersom jag har svårt att hålla tyst i ett ämne som jag tycker jag behärskar så påpekade jag försiktigt att en Bulle, enligt min och förmodligen även Yamahas mening, vare sig kan betecknas som en sporthoj eller fighter....designen lovar gott för fighterfacket men vare sig motor eller vägegenskaper är av modern sporthoj/fighterkaliber. Snubben var naturliga skäl inte nöjd med det svaret och så var diskussionen igång.....så SH-fans (speciellt ni som åker Bulle), vad tycker ni?

NEJ... Bulldog är inte en Sporthoj. Inte ens min gamla Firestorm är en Sporthoj, utan en sur gammal SportTouringHoj, men överlever/blir inte bannad här på SH bara för/tack vare att "taket" är rätt högt kring hur man här kategoriserar "Sporthoj", :Bugar Tack för det!

Men.. går planerna rätt, ska jag shoppa mig en riktig Sporthoj till vintern! (Man bara pararellt med VTRn.... henne kan jag aldrig sälja, vill ju ha en lugn Touringhoj till vardags!... :rofl )

/B
 
Tack för alla svar. Kan meddela att snubben ifråga inte är sååå sugen på en Bulle längre, trots designen. Han ställde samma fråga till en säljare på MC-varuhuset och han sa "Nä, någon sporthoj är det inte, inte en fighter heller. För att hamna i någon av de kategorierna som iofs är rätt godtyckliga, så behöver du två saker: mer motor och mer väghållning, gärna i kombination". Sen gick de bort till en svart Speed 3.....
 
Nä. Det är ingen sporthoj.
Det är en jävligt trevlig hoj, helt enkelt.
Finns det nåt sånt fack?

Den har inte det där enorma draget - å andra sidan reflekteras det i försäkringskostnaden. Och bränsleförbrukningen, om man kör långt & mycket.
Accet är inte så illa. Motorn drar ju så himla jämt, så man får ju aldrig den där effektpuckeln som känns på en radfyra. En passagerare märks egentligen inte.

Men det mesta annars finns där, bra väghållning och bromsar. Speciellt väghållningen kan man väl inte klaga på tycker jag, med andra däck än original MEZ3:orna är den fanimej i toppklass. Toppfarten är totalt ointressant på en naken hoj. Med GPR-pipor och moddad luftburk plus munstycken är den betydligt piggare än original, och låter...jag vet inte nån annan hoj - alla kategorier - som låter så jävla skönt.

Sen är den ju snygg. Den har ju lite klass där, till skillnad mot många streetfighterbyggen som bara ser ut som nykrockade 90-talshojar.
Men det är ingen streetfighter heller.
Bushoj eller roadster tycker jag låter bra.
Samma fack som Monster eller Rockster. Nåt sånt?
 
gthyni skrev:
Den ser faktisk ganska bra ut.
Lite tråkigt med fuggar på en ny hoj dock,
nog vill man ha sprut på en 2005:a.

EMP har bigborekit,
1200cc och 10:1 högkomp-kolvar om man behöver lite
mer krut efter ett tag, 70+ hästar på bakslangen.


Min hade mer... :D

Men, det var vridet som var det roliga. :)

Det absolut sämsta på den hojen är den skräpiga framdämparen.
Tokmjuk och ganska begränsat med inställnings möjligheter.

Skulle inte vilja kalla denna hojen en sporthoj, oavsett trimningsgrad.
Däremot är det en väldigt trevlig hoj att köra runt på och bara må så där riktigt bra. :)


Jaja, bytte den nästan rakt av mot min XR 650R motard...
Och det ångrar jag bara när jag ligger på motorväg... :lol
Och, bara lite då, för XRen är roligare på alla sätt. :yoparty

Skulle var kul och veta om min gamla fortfarande fungerade?

Och fett tips om någon nu vill köpa bigbore + 10:1 komp. byt startmotor till en V-Max startmotor (tror det var en sådan) eller byt batteri varannan vecka... ;)
(Jag hade dock 11.3:1)

:hej
 

Bifogat

  • WinPep_HK2.JPG
    WinPep_HK2.JPG
    67.7 KB · Visningar: 324
  • WinPep_NM2.JPG
    WinPep_NM2.JPG
    73.6 KB · Visningar: 297
  • Hogerbak_liten.JPG
    Hogerbak_liten.JPG
    77.2 KB · Visningar: 448
Last edited:
Original sägs den kunna göra 0-100 på 4,9 sek enligt denna
danska sida.
Även här uppges 4,9. Var det nu kan vara...
Men original är ointressant. Det är SÅ mycket bättre med 10 hästar till.
 
G-MAN skrev:
men Ducati Monster räknas ju som en sport hoj:)

Då anser iallafall jag att en Bulldog är lika mycket sport :)

I'm Out! :yoparty
Monstret ser jag snarast som en modern tolkning av en Café Racer. De var iofs sin tids sporthojar.
 
PacMan skrev:
Jag tycker att det är fullständigt entydigt, även om "lock" hade känts igen bättre. "Karta" har jag hört att man säger i norr. :)

..platta..
 
KarlXII skrev:
Original sägs den kunna göra 0-100 på 4,9 sek enligt denna
danska sida.
Även här uppges 4,9. Var det nu kan vara...
Men original är ointressant. Det är SÅ mycket bättre med 10 hästar till.


Hur mycket kostar det att slänga i 10hk till och vad måste man göra ?
 
237 skrev:
Hur mycket kostar det att slänga i 10hk till och vad måste man göra ?

kolla med EMP http://drive.to/EMP

direktlänk till kiten:
http://web.telia.com/~u92116174/produkter/kolvkit_custom.html

bulldogen har samma motor som XVS1100

det ger inte 10 utan 20 hästar på bakhjulet:
e_kurva_XVS1100_powerkit.jpg
 
Pejo skrev:
Ja, bland moppefuckon som hänger på sporthojssajter räknas monstrena som sporthojar.
 
237 skrev:
Hur mycket kostar det att slänga i 10hk till och vad måste man göra ?

Lite smågammal tråd nu kanske...men jag pröjsade ~8800 hos yamaha-center har jag för mig. GPR-rör+ny luftburk(?)+borttaget trottelstopp(?)+nått annat, vad vet jag? ;)
Tror inte det gav 10hk till men i alla fall en 6-7. Går och låter som en riktig hoj efter det i alla fall.
 
Ett krav för att få kallas sporthoj är att hojen utan några större
modifieringar skall kunna köras snabbt runt en roadracingbana.
 
Sören skrev:
Har begreppet Bushoj helt försvunnit :confused:
Det är väl ett fack, om nu allt hela tiden nödvändigtvis ska läggas i fack, för hojar som Bulldog och MT-01.

Om jag tänker bushoj så tänker jag på en hoj i stil med SuperDuke, den tycker jag är jävligt cool faktiskt :yoparty
 
burner skrev:
Ett krav för att få kallas sporthoj är att hojen utan några större
modifieringar skall kunna köras snabbt runt en roadracingbana.

Synd bara då att
det beror mycket mer på vem som kör än vilken hoj det är :fakta
 
burner skrev:
Ett krav för att få kallas sporthoj är att hojen utan några större
modifieringar skall kunna köras snabbt runt en roadracingbana.

Nja... Jag har sett glidare(En japps glidare) på Knutstorp som kört runt på tider snabbare än nybörjare på Gixxrar...
Och den var nog mer moddad för bling bling än snabba tider på en bana :P

Och, att inte glömma, jag såg en Porsche HD (eller vad den nu heter...) som hängde på lika bra som de flesta andra på en vanlig bandag.
Den såg mer eller mindre orginal ut.

Med bättre fjädring så går bullen rätt fint faktiskt, har själv kört min på bana vid flertalet gånger. (Såld för 2 år sedan dock...)
Dock vill jag inte påskina att det är en sporthoj, men en trevlig hoj att köra runt på och må bra är det.
Fast, det vill väll inte 20 åringar för man måste ju blåsa på i 300 innan det blir kul... :rolleyes:
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top