BSB 2011 Rockar ! Go Hopper !

Jag har aldrig hejat på Hopper men efter alla hans motgångar och otur känner man för killen. Man kanske ska börja följa BSB, har aldrig tittat på det förut.

Tjenis !

Jag uppmärksammade Hopper på riktigt första gången jag såg filmen Faster första gången. Riktigt bra rulle för övrigt. De bitarna som handla om Hopper berör mig på ngt slags working class hero sätt.

Spelar fan ingen roll vad killen gör så skiter det sig. Och när det väl flöt på och livet rullade i fastlane så går han och blir alkis. Man måste ju känna för killen. (Om man nu inte är uppvuxen med guldsked i mun själv då)

Visst, Det är lite trailer trash stuk över Hopkins. Men hans karriär och bakgrund är som sagt emotionellt rörande. Kanske bara jag som tycker så. Vad vet jag.

Ivf som helst borde du börja kolla in BSB. Som sagts tidigare idag, Det är rocknroll racing.

Mvh

Kom till en koreansk Mercedes lastbilssida..
ps. behöver en inbjudan till RU!!!

Tjenare !

Efter ditt skrik på rop, Har du fått hjälp än ?
Om inte så har jag en lösning.

Har läst hela din byggtråd och du verkar vara riktigt reko.
Så jag ska också vara riktigt reko tänkte jag.

Vi tar det via PM dock, Annars får jag kanske ngt problem senare.
Hör av dig här eller PMa om det inte löst sig.

Klart du ska ha RU och BSB. Borde vara en mänsklig rättighet.

Mvh

Last edited:
Finns säkert flera orsaker men jag tror att det kostar en rejäl slant att bygga en hoj enligt samma spec som Biaggis och att om man inte har hjälp från fabriken blir det helt enkelt för dyrt.

Lite samma sak med Ducati som mer eller mindre drog sig ur BSB efter samarbetet med Airwaves.

Finns ju ingen BMW med i toppen heller utan det är Yamaha, Honda och Suzuki som gäller. Lite Kawasaki också.

Jo dels skall man ju fram med alla pengarna för att köpa prylarna som går att köpa över disk, fjädring, ECU, bromsar etc. Sen är det långt ifrån säkert att Aprilia delar med sig av sina hemligheter och då är det ingen som har råd att driva utvecklingen själv. Det är hundratals bänktimmar och många sprängda motorer innan man är i närheten av WSBK effekt....

Bara ett komplett elsystem från Marelli i WSBK spec går lös på 500kkr och då är där tusentals inställningar där du inte har en aning om hur de skall stå, då måste du hyra in en tekniker från Aprilia/Marelli. Att mappa en motor och tändning kan väl de flesta men vem har koll på TC, LC, WC- mappningen. Där finns många tusen mantimmar bakom den optimala mängden hjulspinn och det är inga hemligheter man delar med sig av i onödan.

Sen skall man ha tid och pengar nog att utveckla en motor som ger gott om effekt och gärna håller hela racet. Aprilia släpper säkert till en del grejer men de har nog varken intresse av eller resurser att tillgodose behoven hos BSB team.

Last edited:
Boris JR & S&S3m !

Skumt med Aprilia och BMW i BSB. Vann inte Brogan EVO klassen på just BMW förra säsongen ? Hojen borde ju vara kanon där.
Kawan hakar ju till och med på bra.

Ang. RSV4an så är det kanske just så. Den blir för dyr i BSB spec.
Jag är lite skeptisk till det dock. Den hojen borde ju ganska lätt bli konkurrens kraftig. Räcker nog med att köpa elektroniken från Aprilia (lär kosta en slant dock) och sen hänga på allsköns grejor som finns att köpa över disk. Måste fan gå med rätt meckar i tältet alltså.

Mvh

Edit, Fan vad fånigt. Boris JR, jag satt nog och tjuvlyssnade på dig. Du var först iaf.

Last edited:
Såg precis I, Superbiker. Riktigt bra bitvis. Känns som BSB är en väldigt harmonisk serie. Förutom att Brooks har Simoncelli stämpel efter en del hårda krascher verkar alla vara buddies där. På ytan iaf.

Ellison fortsätter att vara (rolig utan att veta om det själv) citat maskin.
Höjer underhållningsvärdet på rullen iaf.

Fattar inte hur jag kunde tycka den säsongen var lite seg nu efter sett filmen. Grymt tajt ju ! Höll inte på ngn förutom Gary Mason den säsongen, Och det var ju inte så många varv han va med tyvärr. Kan vara förklaringen.

Men en sak ang Mason slog mig. Hans ide om MMA träning är ju på pappret klockren. Men killen är fan rätt biffig för att vara RR förare på den nivån. Borde sabba hans rörlighet en hel del. Och ju mer muskler ju mer syre behöver man.

Har alltid diggat bsb, sjukt underhållande. Var iväg till thruxton typ -05, sinnessjukt vad dom laddar! Kyio vann dubbelt.
Innan ru köpte jag hem dvd med året som gått. Håller ännu när vinterångesten trycker på. Vill ni se riktigt skön Racing med bsb så sök fram det året då kawa 750 var kvar, typ -03.

Har alltid diggat bsb, sjukt underhållande. Var iväg till thruxton typ -05, sinnessjukt vad dom laddar! Kyio vann dubbelt.
Innan ru köpte jag hem dvd med året som gått. Håller ännu när vinterångesten trycker på. Vill ni se riktigt skön Racing med bsb så sök fram det året då kawa 750 var kvar, typ -03.

Slangan, är karl harris med i år, han har varit boxare och länge kört bsb. Ser ut och är en hård jävel!! :)

Last edited:
Tjenare !

Ja, Just det, The bomber. Han fick ju till slut en fin styrning men kunde ju inte riktigt leverera.

Vart tog han vägen ? Han var spektakulär och stenhård.
Dax att Googla lite för allmänbildningens skull.

Mvh

Karl Harris kraschade ut sig ur BSB. Körde för Aprilia i EVO-klassen förra året med klena resultat och fick sparken.

Vill tacka för denna tråd.. har sett årets lopp och måste instämma.. Tight racing som får våra lokala serier att se ut som klubbmästerskap.. jefflar, race 2, omgång 2, vilken krasch!!

Blir att följa resten av året, Go Hopper!

Karl Harris kraschade ut sig ur BSB. Körde för Aprilia i EVO-klassen förra året med klena resultat och fick sparken.

Hmmm, Ja, det förklarar saken. Minns fan inte ens Harris från förra säsongen ens. Bara att ställa sig vid skampålen och inse att minne och focus är en ändlig resurs som tydligen peakat för mig redan.

Mvh

Vill tacka för denna tråd.. har sett årets lopp och måste instämma.. Tight racing som får våra lokala serier att se ut som klubbmästerskap.. jefflar, race 2, omgång 2, vilken krasch!!

Blir att följa resten av året, Go Hopper!

Tackar. Kul man kan inspirera till ngt gott. Inte ofta jag startar ngt själv. Brukar mest förpesta andras trådar.

Tjena !

Är det nåt race i helgen?

http://www.britishsuperbike.com/ får lugna oss till efter NW200.

Stuart easton vurpade ju på träning där. Tuffa gossar britterna. Flera stycken av toppskicket i BSB som kör Real roadracing parallelt.
Fan, de blir inte hårdare än så på två hjul.

North west är fö mer maxat än iom tycker jag. Oftast tightare race och snittfarten är ju vidrigt hög. Ska bli jävligt kul att se racen när de väl landar på RU.

Hej på er !

Last edited:
NW blir ju tightare eftersom de kör gemensam start vilket man inte gör på IoM-TT-

får lugna oss till efter NW200.

Stuart easton vurpade ju på träning där. Tuffa gossar britterna. Flera stycken av toppskicket i BSB som kör Real roadracing parallelt.
Fan, de blir inte hårdare än så på två hjul.

North west är fö mer maxat än iom tycker jag. Oftast tightare race och snittfarten är ju vidrigt hög. Ska bli jävligt kul att se racen när de väl landar på RU.

Hej på er !

Är det i helgen? :):yoparty

Intervju med Hopper om hans resa de senaste åren.
http://www.gpweek.com/PDF/GP0110.pdf
(s.20)

Tack för den :tummenupp Unnar verkligen killen en sista chans. För det lär det väl vara ? Snart går bäst före datumet ut. Somliga säger att det redan passerat. Kanske är det så. Jag håller stenhårt på hopper till WSBK nästa säsong.

oops sry ska vara myp2p.eu och inte .com!
Fick du fatt i nån invite?
Annars är jag skyldig dig en för att jag länkade dig fel och förstörde din helg.

Tjena !

Jag får aldrig den där länken att funka. Antingen är jag helt kass lr så suger mitt Kinesiska internet så hårt att det bara tuggar.

Larzon är upp-hookad och klar på RU. Jag hittade en lösning.

Hej hej

Last edited:
Tack för den :tummenupp Unnar verkligen killen en sista chans. För det lär det väl vara ? Snart går bäst före datumet ut. Somliga säger att det redan passerat. Kanske är det så. Jag håller stenhårt på hopper till WSBK nästa säsong.

Tjena !

Jag får aldrig den där länken att funka. Antingen är jag helt kass lr så suger mitt Kinesiska internet så hårt att det bara tuggar.

Larzon är upp-hookad och klar på RU. Jag hittade en lösning.

Hej hej

Tro fan det när du sitter i den censurstaten, var glad att du kan surfa SH:)

Tro fan det när du sitter i den censurstaten, var glad att du kan surfa SH:)

hej igen !

Det kan vara så att du har rätt. att den är stängd. men det skulle förvåna mig.

alla snusksidor typ redtube, tube8, xhamster etc etc är öppna.
Alla stora torrentsidor är i regel öppna förutom piratbukten.

utube och fejan ff stängda dock. men det finns ju genvägar som alla utlänningar här använder.

Det släpper nog snart känns det som. Här är så sjukt kapitalistiskt och de yngre generationerna är hi-tech med dator och iphone till hands överallt. bara en tidsfråga innan betongrövarna tar pension.

Då lär det bli japan stuk här per omg.

Back to topic. Snart BSB igen. Nya tajta race att vänta-
Såg ju jävligt segt ut för Easton. Lång lista på skador i den kraschen.
Synd, för killen är ju spektakulär och mkt sevärd.

Höres !

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back