BSB 2009. Mycket nytt.

Vilken uppkörning Camier gjorde i gårdagens andra race :Bugar

Såg ut ungefär som på en bandag där någon från snabba gruppen kommit ut i mellangruppen :D

Första racet var däremot som att se färg torka....

Vilken uppkörning Camier gjorde i gårdagens andra race :Bugar

Såg ut ungefär som på en bandag där någon från snabba gruppen kommit ut i mellangruppen :D

Första racet var däremot som att se färg torka....
Helt klart imponerande av Camier, speciellt när han svepte om Ellison på yttern in i Paddock Hill Bend. Såg ut som när Fredde kör om undertecknad. :D

Helt klart imponerande av Camier, speciellt när han svepte om Ellison på yttern in i Paddock Hill Bend. Såg ut som när Fredde kör om undertecknad. :D
Ännu mer imponerande när man sett race 1 där Ellison låg bakom en Honda och försökte ta sig förbi varv efter varv utan att lyckas. Camier kör bara förbi som om det vore den enklaste sak i världen.

Yamaha kanske skulle ta upp Camier till WSBK och skicka tillbaka Sykes?

Ännu mer imponerande när man sett race 1 där Ellison låg bakom en Honda och försökte ta sig förbi varv efter varv utan att lyckas. Camier kör bara förbi som om det vore den enklaste sak i världen.

Yamaha kanske skulle ta upp Camier till WSBK och skicka tillbaka Sykes?

Svårt o säga hur bra camier är. Sykes kör ju ifrån Parkes på kawan med mycket mer än 2-3 sekunder under samtliga WSB-race. Tror möjligen BSB-fältet i år är en smula svagt.

Svårt o säga hur bra camier är. Sykes kör ju ifrån Parkes på kawan med mycket mer än 2-3 sekunder under samtliga WSB-race. Tror möjligen BSB-fältet i år är en smula svagt.
Ja, det kanske är däför man tycker att Camier ser så bra ut, för att motståndet är svagt.

Men i WSBK-race 2 på Donington var Camier 6:a i mål, 5,3 sekunder efter Sykes och chansen är väl rätt stor att Sykes hoj är något vassare?

Ja, det kanske är däför man tycker att Camier ser så bra ut, för att motståndet är svagt.

Men i WSBK-race 2 på Donington var Camier 6:a i mål, 5,3 sekunder efter Sykes och chansen är väl rätt stor att Sykes hoj är något vassare?
Skulle nog säga att BSB är näst vassaste serien efter WSBK så visst är det inte WSBK klass men snäppet under. Skulle bli duktigt förvånad om Camier inte kör i WSBK nästa år - hos Yamaha.
På Donington fick Camier problem på kvalet och startade som 16:e, Sykes som 10:a.

Sykes kan å andra sidan inte ha det så lätt med Spies som teamkompis, måste vara tungt att se vad han presterar med samma material.

Nej, ett byte rakt av mellan Camier och Sykes så blir nog alla glada :)

FOLLOWING a track test late yesterday afternoon, the Worx Crescent Suzuki team have confirmed that Sylvain Guintoli will be returning to race at the next round of the British Superbikes championship at Cadwell Park on August 29-31.

:)

FOLLOWING a track test late yesterday afternoon, the Worx Crescent Suzuki team have confirmed that Sylvain Guintoli will be returning to race at the next round of the British Superbikes championship at Cadwell Park on August 29-31.

:)
Kul. Det var verkligen synd för mästerskapet att han blev nedmejad av Brookes...

Camier fortsätter att totaldominera inför dagens race på Cadwell Park.

1. Leon Camier GBR Airwaves Yamaha 1min 27.397secs
2. John Laverty IRL Buildbase Kawasaki 1min 28.069secs
3. Simon Andrews GBR MSS Colchester Kawasaki 1min 28.112secs
4. Stuart Easton GBR Hydrex Honda 1min 28.177secs
5. Ian Lowry GBR Relentless TAS Suzuki 1min 28.193secs
6. Karl Harris GBR Hydrex Honda 1min 28.205secs
7. Sylvain Guintoli FRA Worx Crescent Suzuki 1min 28.279secs
8. James Ellison GBR Airwaves Yamaha 1min 28.551secs
9. Julien Da Costa FRA MSS Colchester Kawasaki 1min 28.806secs
10. Chris Walker GBR Motorpoint/Henderson Yamaha 1min 29.154secs

11. John McGuinness GBR HM Plant Honda 1min 28.895secs
12. Gary Mason GBR Quay Honda 1min 28.915secs Cup
13. Karl Muggeridge AUS HM Plant Honda 1min 28.962secs
14. Peter Hickman GBR Ultimate Yamaha 1min 29.040secs Cup
15. Tristan Palmer GBR Buildbase Kawasaki 1min 29.476secs
16. Atsushi Watanabe JPN Relentless TAS Suzuki 1min 29.485secs
17. Tommy Bridewell GBR Team NB Suzuki 1min 29.804secs Cup
18. Howie Mainwaring GBR Team Maxxis Yamaha 1min 30.722secs
19. Jon Kirkham GBR Rob Mac Racing Yamaha 1min 31.944secs
20. Graeme Gowland GBR Motorpoint/Henderson Yamaha No time in Q2

21. Kenny Gilbertson GBR JX Fuelcard Kawasaki 1min 30.454secs Cup
22. Martin Jessopp GBR Riders Racing Honda 1min 30.674secs Cup
23. Tom Tunstall GBR Hardinge Doodson Honda 1min 30.789secs Cup
24. Craig Fitzpatrick GBR Jentin Yamaha 1min 32.128secs
25. Aaron Zanotti GBR Red Viper Honda 1min 32.560secs
26. Michael Howarth GBR STP-JHS MV Agusta 1min 33.921secs

Vi får väl hoppas att Camier försvinner till WSBK, han dödar ju spänningen efter 2-3 varv gång på gång. Även om han blev diskad i andra racet så var han ju helt överlägsen.

Vi får väl hoppas att Camier försvinner till WSBK, han dödar ju spänningen efter 2-3 varv gång på gång. Även om han blev diskad i andra racet så var han ju helt överlägsen.
Ellison har fortfarande inte vunnit ett race utan att få hjälp utifrån. "Sopa". :D

Hydrex Honda ger Karl Harris foten med tre racehelger kvar. De säker nu efter en ersättare som kan hjälpa Stuart Easton att säkra andraplatsen i mästerskapet.

Kiyonari komemr köra för HM Plant Honda på Croft istället för Geln Richards. Josh Brookes är också tillbaka efter sin avstängning.

www.crash.net
Ryuichi Kiyonari has been confirmed to make a shock return to HM Plant Honda and the British Superbike Championship for the upcoming Croft round of the series.

Kiyonari, the BSB champion in 2006 and 2007, has been racing in the world championship for Ten Kate Honda in recent years, but will return to familiar territory this weekend as the replacement for Glen Richards, who continues to be sidelined by injury.

A surprise return for the Japanese rider, who has endured a chequered season at international level this year, Kiyonari is delighted to be returning to Croft, the scene of two of his race wins on the way to the 2007 title.

"I'm really excited to be riding for the HM Plant Honda team again,” he said. “I'm also very happy to race in BSB and especially at Croft. I love this circuit and won both races when I last raced there in 2007.

Marking another revised line-up for the HM Plant Honda team, Kiyonari joins forces with Josh Brookes, who returns to action following his two race ban.

“I am there to get results, to be back on the podium and to stay focussed on the final rounds,” he said: “At Knockhill I was running at the front, not that far off Camier and we had a bit of a scrap, so I want to come back here and challenge him again.”

Hydrex Honda ger Karl Harris foten med tre racehelger kvar. De säker nu efter en ersättare som kan hjälpa Stuart Easton att säkra andraplatsen i mästerskapet.
Tommy Hill kommer att ersätta Harris på Croft.

Tommy Hill will return to the British Superbike grid on Honda machinery after being confirmed as the replacement for Karl Harris at the Hydrex team.

Hill was heavily linked with the team when it was announced Hydrex and Harris had parted ways, the former World Superbike rider considered an obvious choice having starred on his brief outings with the Worx Crescent Suzuki team earlier in the season.

Left on the sidelines at Cadwell Park following the return of Sylvain Guintoli to the Suzuki team, Hill has since been called upon to join Shaun Muir's team for Croft.

"We are pleased to announce that Tommy will be joining the team from next weekend alongside Stuart Easton. We hope that he adapts quickly to the Hydrex Honda and is able to secure two strong finishes at Croft."

Hill, who started the season riding for the Honda-affiliated Althea Racing team in World Superbikes, competed in just two meetings for Worx Crescent Suzuki, qualifying second on his debut at Mallory Park and managing a best finish of fourth at Brands Hatch.

Croft kördes i helgen och Camier vann inte dubbelt. Stuart Easton vann första racet efter att Camier kört av banan och vänt i ett dike. Gillar Eastons mjuka och precisa körning så det var kul att han vann. Till race två var Camier tillbaka och vann som vanligt.
Resultaten i helgen betyder att Yamaha vinner konstruktörsmästerskapet och att endast Camier eller Ellison kan vinna, Easton kan dock sno andraplatsen från Ellison.

Race 1
1. Stuart Easton GBR Hydrex Honda 27mins 06.092secs 20 laps
2. James Ellison GBR Airwaves Yamaha +0.359secs
3. Josh Brookes AUS HM Plant Honda +10.216secs
4. Ryuichi Kiyonari JPN HM Plant Honda +10.967secs
5. Ian Lowry GBR Relentless TAS Suzuki +19.612secs
6. Leon Camier GBR Airwaves Yamaha +21.436secs
7. Tommy Hill GBR Hydrex Honda +22.380secs
8. Gary Mason GBR Quay Honda +25.776secs Cup
9. Julien Da Costa FRA Confused.com Kawasaki 31.236secs
10. Graeme Gowland GBR Motorpoint/Henderson Yamaha +31.750secs
11. Peter Hickman GBR Ultimate Yamaha +31.994secs Cup