Jan Isaksson
Sporthojsnörd
Jag vill kunna bryta strömmen från batteriet på min R1-98. Jag har inget tändningslås utan slår på tändningen med en fjärrkontroll. Min tanke är att jag ska slå på strömmen med fjärren, slå på tändningen med motordödarknappen och starta med startknappen. Det blir enklare när jag stannar om jag inte behöver hålla på och fäppla med en fjärr för att stänga av motorn alt döda den och sen slå av tändningen med fjärren.
1. Är det en möjlig variant?
2. Hur mycket ström ska reläet till batteriet tåla?
3. Är det bättre att bryta minus än plus?
1. Är det en möjlig variant?
2. Hur mycket ström ska reläet till batteriet tåla?
3. Är det bättre att bryta minus än plus?
