Brutal Start To MotoGP Race

Det är 18-årige Holländaren Tristan Lentink i ONK-SS600. Dom körde den klassen som supportklass nu på Assens TT.

http://www.bild.de/BILD/news/leserr...laendischen-600er-meisterschaft/in-assen.html

Båda benen brutna, bäckenet brutet, trasiga muskler och senor i knäna, slitna muskler i skinka och någon slags skada i urinblåsan.
Man har gjort ett par opperationer på honnom och medicinerat han mot inre blödningar. Han har legat i konstgjord koma men har väkts upp nu och dom har plockat bort hans dropp men har kvar sondmatningen.

www.domburg-racing.nl

ser ut att kunna vara supportrace till förra helgens motogp på assen.

edit
ja larsson vet ju allt :-)

Last edited:
Usch... En mardröm när sånt händer! Har väl hänt något liknande här i Sverige har jag för mig, på Falkenberg om jag inte minns fel!?

Såg det där tidigare idag och tänkte att han lär ha dött. Kul att ha fel :)

Edit: Fan vad surt, han klarade alla utom den allra sista :/

Det är inte mycket som ser läskigt ut när man tittar på mc rejsing idag. Men detta var INTE det trevligaste att se! IoM brukar bjuda på ett och annat men det är väl nästan det enda då förrutom sydamerikansk räsing på allmänna vägar utan skydd. Skönt att det inte hände något med ryggen!

..:fyllisar<-- zuper om 2min

Ouch, att det ändå gick så pass bra av det där... Han kunde ha blivit kluven på mitten oxå. Shit. Hoppas han repar sig bra.

Teamet meddelar på sin hemsida att man i torsdags oppererade Tristans ben. Opperationen gick bra men efteråt så har han fått förhöjd kroppstemperatur som läkarna inte vet vad det beror på. Han har dessutom väldigt ont i kroppen trotts att man ger honom överdos av smärtstillande. Läkarna försöker även här försöka sig förstå sig på vart smärtan kan komma ifrån. Tristan sägs vara utan fara för sitt liv men har en övervägande risk över sig att bli smittad då hans imunförsvar är lågt.

Resten utav hans team är nu på Oschersleben för att köra race i helgen. Så ny uppdatering kommer på måndag när dom kommit hem igen.

Fyfan, det såg ut att göra ont...:död

Riktigt scary!

Japp falkenberg 2004, 600B racet hade en olycklig start. Jag vet för jag var en av de 8a som krashade!
Jag startade långt bak efter regn på tidsträningen och när jag kommit upp i ca 120knyck låg där plötsligt en hoj stilla mitt framför mig. Nice liten volt med hoj och allt.
Killen som fick motorstopp i första ledet gick rätt sönder han med men överlevde och blev till slut helt återställd.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back