Bromsvätska Dot 4 - Dot 5.1???

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Köpte Yamahalube Dot 5.1 (non silicon) till motard cykeln.

Men såg ju att till och med Beringer på bromsvätskekoppen skriver "Only Dot 4".

Frågan är ju, kan jag använda den bättre vätskan med högra kokpunkt?

Det sitter ett beringer 6 kolvs ok & beringer radial pump på motarden.

Bak är det orginal Honda Crf 450 -02 bromssystem. Är ju märkt även där med "Dot 4".

Hur funkar det, ska jag köpa ny vätska???
 
Dot 5.1 skall vara fullt kompatibelt med DOT4. Det är den som heter bara DOT5 man skall passa sig för att blanda med tidigare kvaliteter.
 
Aha I see I see!

Kan göra ett instick när jag ändå har er kunniga på tråden!

Till beringer grejorna fram behöver jag nitar och ev. ett centrum till skivan. Är det bara Boove som fixar sånt i Sverige?
 
Aha I see I see!

Kan göra ett instick när jag ändå har er kunniga på tråden!

Till beringer grejorna fram behöver jag nitar och ev. ett centrum till skivan. Är det bara Boove som fixar sånt i Sverige?

Finns att köpa från KTM också...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top