<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Ort
- Blåsta
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Köpte Yamahalube Dot 5.1 (non silicon) till motard cykeln.
Men såg ju att till och med Beringer på bromsvätskekoppen skriver "Only Dot 4".
Frågan är ju, kan jag använda den bättre vätskan med högra kokpunkt?
Det sitter ett beringer 6 kolvs ok & beringer radial pump på motarden.
Bak är det orginal Honda Crf 450 -02 bromssystem. Är ju märkt även där med "Dot 4".
Hur funkar det, ska jag köpa ny vätska???
Men såg ju att till och med Beringer på bromsvätskekoppen skriver "Only Dot 4".
Frågan är ju, kan jag använda den bättre vätskan med högra kokpunkt?
Det sitter ett beringer 6 kolvs ok & beringer radial pump på motarden.
Bak är det orginal Honda Crf 450 -02 bromssystem. Är ju märkt även där med "Dot 4".
Hur funkar det, ska jag köpa ny vätska???