Bromsslangar från eBay

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
Vågar man använda billiga bromsslangar från eBay? Har expertisen på sporthoj någon erfarenhet? T.ex. http://www.ebay.com/itm/50cm-19-69-...ash=item3d0e9dcf40:g:v34AAOSw5dNWlgxy&vxp=mtr och http://www.ebay.com/itm/50cm-200cm-...m1a11bb6f73:m:mUw54A03beTTDAnUNnbHZNw&vxp=mtr

Jag vet att det gäller den antagligen viktigaste delen på motorcykeln och att man inte ska chansa när det gäller bromsar osv, just därför frågar jag. Många gånger har jag köpt billiga saker från asien som varit av kvalitet motsvarande den på produkter köpta i en "riktig" butik. "Märkesslangar" kostar ca 3 ggr mer.

Köp dom på Hydroscand i stället. Gjorde jag, helt nöjd. Men köp varianten med plast utanpå stålflätan, eftersom den är väldigt vass och skär in i plastkåpan om den ligger emot. Du kan ta dina slangar med och dom tillverkar de stålomspunna med dessa som mått. Så får du dem på en dag.

Köp dom på Hydroscand i stället. Gjorde jag, helt nöjd. Men köp varianten med plast utanpå stålflätan, eftersom den är väldigt vass och skär in i plastkåpan om den ligger emot. Du kan ta dina slangar med och dom tillverkar de stålomspunna med dessa som mått. Så får du dem på en dag.

Fördelen hos Hydroscand är att du får dom direkt
hos andra lev. inkl. ebay, så kan man välja färg på slangar & kopplingar

Köper du välkända märken, Goodridge, galfer etc så går det utmärkt att handla på Ebay. Fördelen är mest att man kan välja utförande och utseende på ett annat sätt än de vanliga slangarna som hydroscand gör. Prisskillnaden är väldigt liten.

Jag var in på Hydroscand idag vid lunchtid och de skulle ha strax under 500 kr för en 50 cm stålomspunnen slang med banjo i båda ändar. Ska jag byta alla 3 slangar fram blir det ca 1400 kr jämfört med drygt 200 kr som den första jag länkade skulle kosta. Det finns ett set HEL-slangar för ca 700 kr på eBay, men det är ju fortfarande över 3 gånger så dyrt...

Har köpt från Wezmoto på Ebay till min SV650S. Fungerade fint. Slangarna kan jag inte kommentera mycket på mer än att de verkar fungera bra. Bytte bromsbelägg i samma veva och det blev ju klart bättre bett. Svårt att säga exakt vilken inverkan slangarna hade mer än att de såg lite tuffare ut.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT