Bromsskivor till ZXR 750

TheGermanChef

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZXR 750
Är det någon som tillverkar bromsskivor?
Jag har en ZXR 750-95:a och bägge skivorna fram är slut. Nytt går ju inte att köpa eftersom de är svindyra. Det jag letar efter är antingen om någon har fått skivor till en ZXR uppritade (i ngt cad program) eller nån som kanske tillverkar skivor?
Bonus är ju om det finns nån som sitter på ett par skivor till min båge... :hihi

TheGermanChef skrev:
2041208 Är det någon som tillverkar bromsskivor?
Jag har en ZXR 750-95:a och bägge skivorna fram är slut. Nytt går ju inte att köpa eftersom de är svindyra. Det jag letar efter är antingen om någon har fått skivor till en ZXR uppritade (i ngt cad program) eller nån som kanske tillverkar skivor?
Bonus är ju om det finns nån som sitter på ett par skivor till min båge... :hihi

Köp ett par bättre begagnade på Ebay.

Ja jag är inte emot att köpa begagnade, men det är svårt att få tag på. Har varit inne på ebay men där finns inga heller...

tips

TheGermanChef skrev:
2041208 Är det någon som tillverkar bromsskivor?

Är de flytande som jag förstår, så köp nya, dessutom kan du glömma o göra dem själv.. Provat

Hej
Eftersom jag själv köpt en zxr 750 precis så har jag kollat runt lite, www.Louis.de har skivor fram för runt 80€ st (lucas skivor tror jag det var)
Det priset är helt ok tycker jag. :tungan

Kollade där men priset för skivorna fram var 219€ /st. Det var bakskivan som kostade runt 80€

TheGermanChef skrev:
2056308 Kollade där men priset för skivorna fram var 219€ /st. Det var bakskivan som kostade runt 80€

Ajdå... läste inte så noga.. det var mindre billigt.
Måste finnas nåt annat land där delar är billigare än här.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman