Bromsproblem efter stöld

thehardshoulder

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
R1 -98
Fick min ducce stulen och återfunnen för några veckor sedan. Jag hade skivlås som blev avslaget. Efteråt så beteer sig bromsarna riktigt skummt. Ibland har jag ingen bromsverkan alls, ibland nästan full styrka. Vid hård bromsning pulserar det hårt i handtaget. Jag har vätska i och jag kan inte se några skador på skivorna.

Vad kan ha hänt? Belägg och skivor ser som sagt bra ut.

Det syns i regel inte. Jag rullade iväg försiktigt med min och glömde låset i, skivan slog sig direkt, det handlar om hundradelar så börjar dom pulsera. Byt omedelbums.

att du ibland inte har någon bromsverkan kan påverkas av temperaturen utomhus. men bromsverkan försvinner ju inte helt om det är kallt ute, det blir bara sämre. hur dåligt det blir beror på vad man har för belägg osv

Skivan är garanterat skev, vilket gör att när du kör med hojen trycker skivan in kolvarna i oket och du får ingen bromsverkan direkt, utan måste pumpa upp "trycket".

Lyft upp framhjulet och snurra det så hör du om en skiva är skev. aelms beskrivning av problemet var väldigt bra, har själv råkat ut för detta.

Har du en anmälan liggande hos försäkringsbolaget? Nya skivor är såpass dyra att du i så fall bör addera dessa + nya belägg "på räkningen".

Back