Bromsok gsxr 1000 02

sirling

streetfighter is tha shit
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
suzuki gsxr 1000 - 02
Någon som vet var man kan köpa de? o ca va de kostar. mina har börjat glappa s de vibrerar som fan i styret när man bromsar.

Du tror inte att det är skivan som har slagit sig?

nä de e inte de! beläggen glappar i oken. har hör någon annan som också kör gixxer som haft samma problem men kommer inte ihåg var han köpte sina ok

Jag har väldigt svårt att tro att vibrationerna beror på glapp i oken. Vad skulle isf glappa? Det enda som rör sig i oken är ju kolvarna och beläggen, och glappar kolvarna har du andra problem, och beläggen ska sitta löst, annars kan dom per definition inte röra sig som dom ska. Glappar dom alltför mycket så är allt som händer ett litet klonk när dom har lagt sig så långt upp i oket dom kan komma när du bromsar.

Dina vibrationer kommer högst troligt från en skev skiva eller från ett kasst styrlager. Om inte dina gaffelben är utslina så att gliddelarna är slut.

Instämmer. Det är inte oken som är kass på din moppe utan skivorna. börja med att rengöra dem och se till att de flyter bra innan du springer och handlar saker.

Jag vill inte verka dryg men har du kommit fram till varför beläggen glappar i oken?

Det finns ju en möjlighet att det går att reparera, ring till en suzuki ÅF och beskriv ditt problem och hör om det finns renoveringssatser.

Om du prompt vill ha ok borde bike-skroten ha begagnade ok, eller hör med bike vad nya kostar, jag misstänker att det är dyra.

tack för svaren. ska åka iväg o kolla skivan så den inte e skev men tror inte att den är de. styrlagret e nytt på den så de e de inte.

Ibland släpper någon av nitarna lite som håller fast skivan, och då får man samma symptom. Enkelt att kolla genom att dra skivan i sidled och se om den rör sig. Bara att byta skiva i så fall.

ska se om ja hinner kolla de i helgen! för en ja kör med hade samma problem att de skaka när han körde. men sen byta han oken o då sluta den så han trodde de va samma på min när han provkörde den. om de nu e oken och du har kvar dom hur mycket skulle du vilja ha för dom?

ska se om ja hinner kolla de i helgen! för en ja kör med hade samma problem att de skaka när han körde. men sen byta han oken o då sluta den så han trodde de va samma på min när han provkörde den. om de nu e oken och du har kvar dom hur mycket skulle du vilja ha för dom?

99,9999997% av vibrationsproblem i bromsar kommer inte från oken ffa inte om de inte är flytande.

1. Plocka av skivorna och rengör nitar samt yta. Slipa ytan försiktigt för att få bort insmetat padmaterial.
2. Montera nya pads
3. Rengör bromskolvarna med tröd och smörj med bromscylinderfett (obs absolut ingen annan smörja)

Skulle problemet kvarstå så är du välkommen till mig för gratis felsökning.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort