Bromsljus på 24/7?! (och blinkersmotstånd?)

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Vad kan vara galt när bromsljuset lyser hela tin utan att man bromsar? Tänkte springa ner nu o testa koppla loss kontakten från fotbromsen som kanske är dålig då man sällan använder den men om inte det funkar då?! xO

Passar även på och kapar min egen tråd med att fråga om någon vet vilka motstånd som skulle passa för mina biltemaledblinkers? Hyffsat bolt on tack, annars måste jag ju tjöpa lödkolv o ha mig.. Biltema har slut och väntas få in om 2-3 år.

Bokade besiktning till på måndag när jag var yrvaken nu i morse och kom på alla felen under dagen stjärna som jag är.. :gnissla

forstätt att kolla på BT

-----SNIP
OBS! Vid byte av blinkers från original till LED upplever man oftast alltför snabb blinkfrekvens (beroende på mycket lägre W-tal). Detta avhjälps enklast med ett motstånd (Biltema 42-202) eller ett lastoberoende relä (t.ex. Biltema 42-140). Vissa modifieringar av kontakter kan behöva göras.

---------------------SNAP

forstätt att kolla på BT

-----SNIP
OBS! Vid byte av blinkers från original till LED upplever man oftast alltför snabb blinkfrekvens (beroende på mycket lägre W-tal). Detta avhjälps enklast med ett motstånd (Biltema 42-202) eller ett lastoberoende relä (t.ex. Biltema 42-140). Vissa modifieringar av kontakter kan behöva göras.

---------------------SNAP

Jah, motstånden är som sagt slut på alla BT i hela Rockholm och kommer inte förrns om några veckor. Övervägde lastoberoende blinkersrelä men gav upp när jag inte hittade vars fan blinkersrelät låg.. :rodnar

Hej, nu har det gått två år så jag hoppas att du hittade en lösning på bromsljus som inte släcker innan jag själv skapar en egen tråd :).

Ramlade på högersida (bromsar) när jag övade krypkörning. Leker jag med fotbromsen släcker lampan. Men så fort jag bromsar igen så fastnar lyset. Jättekul när man hade uppkörning bokad på egen hoj :(.

Mvh Sara

Leker jag med fotbromsen släcker lampan. Men så fort jag bromsar igen så fastnar lyset.
Sara, låter som det kan vara fjädern som spänner ut/upp bakbromsen som fått stryk - testa att dra ut den. Slocknar ljuset om du drar upp bromspinnen manuellt? Om inte så kanske det är skit i kontakten eller någon annanstans eftersom den slocknar när du leker med den...? Skruva isär och gör rent. Det låter inte som ett elektriskt fel tycker jag, snarare mekaniskt.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!