Bromsljus alltid igång CB650R

DAB_

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2022
Hoj
2022 - Yamaha MT-10
Hej!
Jag installerade nyss en Tail tidy från Evotech på min nya hoj. Man fick då en ny lampa till regplåten som jag fick koppla in med en förlängare som tillhörde tail tidyn. Blinkersen förde jag över från original-läppen till den nya och både blinkers och lampan till regplåt fungerar, men bromslampan lyser hela tiden.. Jag har kopplat in den gamla lampan till regplåten och provat om det var förlängaren som var boven men det är samma problem då också..

Vad tror ni det kan vara? Baklampan har jag bara kopplat ut ur kopplingsplinten och kopplat in igen. Inga säkringar har gått…

På bifogad bild är det kabeln längst till höger (med blå prick) som är till baklampan.

Bifogat

• 905B5E97-1629-4D15-AD97-D34D121AF17D.jpeg
    905B5E97-1629-4D15-AD97-D34D121AF17D.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 11
Hej!
Jag installerade nyss en Tail tidy från Evotech på min nya hoj. Man fick då en ny lampa till regplåten som jag fick koppla in med en förlängare som tillhörde tail tidyn. Blinkersen förde jag över från original-läppen till den nya och både blinkers och lampan till regplåt fungerar, men bromslampan lyser hela tiden.. Jag har kopplat in den gamla lampan till regplåten och provat om det var förlängaren som var boven men det är samma problem då också..

Vad tror ni det kan vara? Baklampan har jag bara kopplat ut ur kopplingsplinten och kopplat in igen. Inga säkringar har gått…

På bifogad bild är det kabeln längst till höger (med blå prick) som är till baklampan.
Märkligt… Jag har inget bra svar mer än att man får börja mäta. Fungerar baklampan? Du har inte råkat skifta strömmen till baklampa och bromsljus?

Märkligt… Jag har inget bra svar mer än att man får börja mäta. Fungerar baklampan? Du har inte råkat skifta strömmen till baklampa och bromsljus?
Det löste sig.. Jag har i förra veckan justerat bakbromsen så att den är vinklad mer neråt. Därför låg lampan igång hela tiden, utan att jag märkt det. Fick skruva på den ”justeraren” (vad heter det ens?) bredvid pedalen till bakbromsen.

Kände mig bra dum när jag insåg det!

Last edited:
Det löste sig.. Jag har i förra veckan justerat bakbromsen så att den är vinklad mer neråt. Därför låg lampan igång hela tiden, utan att jag märkt det.

Kände mig bra dum när jag insåg det!
Skulle precis tipsa om det. Bra att det löste sig.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing