Bromsljus alltid igång CB650R

DAB_

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2022
Hoj
2022 - Yamaha MT-10
Hej!
Jag installerade nyss en Tail tidy från Evotech på min nya hoj. Man fick då en ny lampa till regplåten som jag fick koppla in med en förlängare som tillhörde tail tidyn. Blinkersen förde jag över från original-läppen till den nya och både blinkers och lampan till regplåt fungerar, men bromslampan lyser hela tiden.. Jag har kopplat in den gamla lampan till regplåten och provat om det var förlängaren som var boven men det är samma problem då också..

Vad tror ni det kan vara? Baklampan har jag bara kopplat ut ur kopplingsplinten och kopplat in igen. Inga säkringar har gått…

På bifogad bild är det kabeln längst till höger (med blå prick) som är till baklampan.
 

Bifogat

  • 905B5E97-1629-4D15-AD97-D34D121AF17D.jpeg
    905B5E97-1629-4D15-AD97-D34D121AF17D.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 11
Hej!
Jag installerade nyss en Tail tidy från Evotech på min nya hoj. Man fick då en ny lampa till regplåten som jag fick koppla in med en förlängare som tillhörde tail tidyn. Blinkersen förde jag över från original-läppen till den nya och både blinkers och lampan till regplåt fungerar, men bromslampan lyser hela tiden.. Jag har kopplat in den gamla lampan till regplåten och provat om det var förlängaren som var boven men det är samma problem då också..

Vad tror ni det kan vara? Baklampan har jag bara kopplat ut ur kopplingsplinten och kopplat in igen. Inga säkringar har gått…

På bifogad bild är det kabeln längst till höger (med blå prick) som är till baklampan.
Märkligt… Jag har inget bra svar mer än att man får börja mäta. Fungerar baklampan? Du har inte råkat skifta strömmen till baklampa och bromsljus?
 
Märkligt… Jag har inget bra svar mer än att man får börja mäta. Fungerar baklampan? Du har inte råkat skifta strömmen till baklampa och bromsljus?
Det löste sig.. Jag har i förra veckan justerat bakbromsen så att den är vinklad mer neråt. Därför låg lampan igång hela tiden, utan att jag märkt det. Fick skruva på den ”justeraren” (vad heter det ens?) bredvid pedalen till bakbromsen.

Kände mig bra dum när jag insåg det!
 
Last edited:
Det löste sig.. Jag har i förra veckan justerat bakbromsen så att den är vinklad mer neråt. Därför låg lampan igång hela tiden, utan att jag märkt det.

Kände mig bra dum när jag insåg det!
Skulle precis tipsa om det. Bra att det löste sig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top