bromsbelägg

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
har lyckats slita ut dom som e original... tänkte köpa ett par som e starkare, vilket märke e bäst å kvalite osv??

Carbone Lorraine har grymt bra belägg!! Om du ska tävla alt. köra MKT på bana så finns det en models om heter C43 tror jag. Tydligen enormt bra bett men kräver bra med uppvrämining innan dom bettar som bäst! För gata räcker det med Modellen SBK 3 som är en klass värre än orginal beläggen och kostar ca 400 spänn per skiva... :tummenupp

magi skrev:
Carbone Lorraine har grymt bra belägg!! Om du ska tävla alt. köra MKT på bana så finns det en models om heter C43 tror jag. Tydligen enormt bra bett men kräver bra med uppvrämining innan dom bettar som bäst! För gata räcker det med Modellen SBK 3 som är en klass värre än orginal beläggen och kostar ca 400 spänn per skiva... :tummenupp

finns de några andra som e lika bra men billigare??

ett par original är alltid (?) bäst... mina har lyckats hålla 950 mil hittills och har mycket "kött" kvar... så 1300 mil är ingen omöjlighet..

//jaG

GSX-R Micke skrev:
finns de några andra som e lika bra men billigare??

Zeb_Macahan skrev:
ett par original är alltid (?) bäst... mina har lyckats hålla 950 mil hittills och har mycket "kött" kvar... så 1300 mil är ingen omöjlighet..

//jaG

ja har typ 4-5 mm kvar på dom... ja tycker själv att ja inte har bromsat så hårt me den å då har den bara gått 600 mil så nu e de service som gäller!!

belägg som håler längre ger ju ofta sämre bromsverkan med, det är skittrist tat koma på att man har dåliga bromsar även ifall de skulle räcka aldrig så länge, köp orginal och inet nåt Vesrah lågprisjox.

mitt ögon mått e väl inte de bästa men ja tycker de e väldigt lite kvar på dom... får ta å köpa nya ändå för de e ju såna där bra å ha grejer...

600 mil låter lite för att de skulle vara utslitna. Troligen har du mer kvar. Suzuki m fl brukar ha slitageindikatorer på beläggen i form av skåror på beläggen. Om du demonterar beläggen/oken eller på annat sätt ser skårorna så är de inte utslitna.

Anders R skrev:
600 mil låter lite för att de skulle vara utslitna. Troligen har du mer kvar. Suzuki m fl brukar ha slitageindikatorer på beläggen i form av skåror på beläggen. Om du demonterar beläggen/oken eller på annat sätt ser skårorna så är de inte utslitna.

de e just dom ja har kollat på... ska försöka få en bra bild på dom så får ni proffs säga vad ni tycker...

GSX-R Micke skrev:
de e just dom ja har kollat på... ska försöka få en bra bild på dom så får ni proffs säga vad ni tycker...

På mina Suzuki orginalbelägg var skårorna helt borta efter 2100 mil men det fanns ca 1 mm belägg kvar ändå. Bytte till Carbon Lorraine och det fungerar bra på 6 kolvsoken. Bifogar en bild på ett par klossar om den gråa delen på den första bilden är synlig finns det belägg kvar. På bild 2 kan man se till vänster metalldelen och till höger beläggsdelen om beläggsdelen är högre än 2 mm räcker bromsarna en stund till.

Last edited:
Anders R skrev:
På mina Suzuki orginalbelägg var skårorna helt borta efter 2100 mil men det fanns ca 1 mm belägg kvar ändå. Bytte till Carbon Lorraine och det fungerar bra på 6 kolvsoken. Bifogar en bild på ett par klossar om den gråa delen på den första bilden är synlig finns det belägg kvar. På bild 2 kan man se till vänster metalldelen och till höger beläggsdelen om beläggsdelen är högre än 2 mm räcker bromsarna en stund till.

tackar!! har kört cross å då brukade ja byta när de va nån millimeter kvar men på grus så slits dom ju lite fortare me!!

Mätte mina härrom dagen och jag har 2.9 millimeter kvar.... tänkte åka iallafall 300 mil till på dom. Oroa dej inte.

//jaG

GSX-R Micke skrev:
tackar!! har kört cross å då brukade ja byta när de va nån millimeter kvar men på grus så slits dom ju lite fortare me!!

GSX-R Micke skrev:
har lyckats slita ut dom som e original... tänkte köpa ett par som e starkare, vilket märke e bäst å kvalite osv??
Jag har precis satt dit Premiers dubbelsintrade och de bettar mycket bra. Utöver original har jag kört med EBC:s dubbelsintrade. Premiers är de bästa hittills. Kostade bara 525 kr för båda sidorna.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...