Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bäst till vad? Padsvalet beror på hur man prioriterar pris/slitage/bromsverkan/regnkänslighet/skivslitage/ban eller gatåkning....
Original är dyra men en bra kompromiss. Carbone Lorraine tillverkar bra racepads och Biltema duger för de flesta gatåkare även om vissa tycker de gnisslar...
Jag föredrar SBS eller EBC med en viss för kärlek för SBS, men använder vanligtvis Ferodo för dom får jag oförskämt billigt av Acke Rising.
Men jag har ikväll fått ett riktigt problem!!! Å de e' att jag inte får bort "svampigheten" i bromsarna efter att jag bytt dom gamla kolvarna som blivt/blir ovala och inte återgår/släpper när bromen släpps i mina R-ok. Har provat att suga ner oljan genom oken, har plockat loss oken och sugit från en högre punkt än behållaren. Har provat att pumpa ner å luftat, har oxå lyft upp dom och pumpat. Inget tyx funka vad faan ska jag göra nu
:Buga rK
vg. försök igen :S

Nu ger jag upp för kvällen. vaa nere å drog ett strapp runt gasrulle å broms grepp samt lade oken högre än pumpen/behållaren![]()
Luftat banjobulten vid huvudcylindern?
utan att det blitt bättre
Finns ingen men har redan provat att lufta -VARENDA DJ...A BANJO PÅ FAANSKAPETutan att det blitt bättre
Men tack en då!
/M
Jag kör Biltema fram och upplever att dem gnisslar och kanske sliter lite väl på skivorna men dom tar ju som dom ska.....
Jag kör orginal och de gnisslar mer än Biltemabeläggen gjorde.
På alla andra punkter är orginalbeläggen bättre på mig hoj.
Var Goldfren/Biltema innan, tog ca 200 mil innan spåren som biltemabeläggen skapat i skivan var bortslitna.

Ooops, då kanske jag ska inhandla original och sätta dit....![]()

Skall du åka med EBC så är det deras riktiga racepads som gäller. Jag rekommenderar Carbone Lorraine XBK som är ett bra sportpad som fortfarande inte har kompromissat för mycket med gategenskaperna. Deras C59 är ett bra racepads som dock fungerar dåligt vid gatåkning i regn.
En annan bra tillverkare är SBS där man skall åka med DC eller DS padsen. Dyra men riktigt bra.
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller