Bromsadapter till Xr650

krokodilen73

Medlem
Gick med
13 May 2005
Hoj
XR650R & CR500AF
Jag håller på och smider en adapterplatta till min Xr för att kunna montera ett 6-kolvs Isr ok och undrar om någon här har nån bra bild på vilket "klockslag" oket är/bör monteras. Man kan ju bestämma genom att ändra bultarna i förhållande till varandra på adapterplattan. Längden på broms slangen styr ju men det finns ändå ganska rejält utrymme att labba med.:va

Mvh Christer

När jag gjorde egen adapter till min så gjorde jag horisontellt rakt ut med offset på 30mm vilket motsvarar den extra radie som blir av en större skiva. Detta är ju måttat från min originalskiva. Men det verkar funka helt kanon.

Se gärna ritning i mitt garage.

Edit: Du kanske inte ens menade adapter för att flytta oket utåt utan endast adapter för att få på ett annat ok? Isf kan du skita i vad jag sa där uppe =)

Jo visst för att flytta ut och för att få isr oket att passa överhuvudtaget.:tummenupp.

Edit: kollade ritningen nu och det vart ju ingen dålig variant du har fixat, tillgång till maskiner finns ser jag!!!:)

Min blir ju lite annorlunda då fästhålen skiljer mellan orginal oket och mitt Isr ok både i cc och i framaxel-riktningen så att säga.

Mvh Christer

Last edited:
Jo visst för att flytta ut och för att få isr oket att passa överhuvudtaget.:tummenupp.

Edit: kollade ritningen nu och det vart ju ingen dålig variant du har fixat, tillgång till maskiner finns ser jag!!!:)

Min blir ju lite annorlunda då fästhålen skiljer mellan orginal oket och mitt Isr ok både i cc och i framaxel-riktningen så att säga.

Mvh Christer

Okej. Men vad har du för cc-mått och vinkel på fästet i gaffeln relativt gaffelbenet samt cc-mått på bulthålen på nya oket? Isf så är det bara att sätta sig och rita :) Tar inte långa stunden.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8