Bromsa turbohoj?

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Xr650 sm turbo
Ska till och bromsa xr650 har redan bromsat den en gång men fick ej upp laddtrycket någe bra i bänken! laddae 07 på väg men bara 055 i bänken? är det vicktigt att få blåsvädret från fläcktarna på filltret till turbon? Finns det några trix tipps??

Offtast får man köra rejält mer påställd wastgate när man kör bänk

Fjädra på bara tills du kommer upp i det önskade laddtrycket

sen får du ställa tillbaka trycket för gatåka sedan

Låter lite märkligt dock att du får sånna här problem såpass tidigt
vi brukar få dom problemen när man ska maxa turbobusorna i bänken

Wasten "blåser upp" av avgaspulserna och det höga avgasmottrycket
men det kan ju tyda på att du har rejält med tryckpulser i ditt system men det har vi diskuterat tidigare

Kanske skulle du testa med nån form av avgasplenum så att du slipper pulser fram till turbon och bara köra på massflödet i ställe

Hej för att få det att stämma någe så nå så bör du köra på högsta växeln gärna slödreva hojen..Bänken bör vara försed med en tung rulle så det går tungt lycka till..
//R
PSB 8.39/290

Ronny Nordgren skrev:
Hej för att få det att stämma någe så nå så bör du köra på högsta växeln gärna slödreva hojen..Bänken bör vara försed med en tung rulle så det går tungt lycka till..
//R
PSB 8.39/290

HEHE Ronny det är en honda 650 det går nog rätt tungt ändå
enstånkor verkar dock lite knepiga :) :tomten

Ronny Nordgren skrev:
//R
PSB 8.39/290
Ja det verkar vettigt det var stor skilnad mella 4 o5 växel i laddtryck/hk när jag bromsade sist då hade jag drevat 5väx toppfart 190 nu ska jag prova toppfartsdrevning 215knyck blir nog bättre (det är inte lätt att starta upp bromsrullen på 5an med en enstånka hela cyckeln skakar) Hur viktigt med blåsväder på luftfilltret? :va

Boost 2 skrev:
Ja det verkar vettigt det var stor skilnad mella 4 o5 växel i laddtryck/hk när jag bromsade sist då hade jag drevat 5väx toppfart 190 nu ska jag prova toppfartsdrevning 215knyck blir nog bättre (det är inte lätt att starta upp bromsrullen på 5an med en enstånka hela cyckeln skakar) Hur viktigt med blåsväder på luftfilltret? :va

Kan du inte köra upp lite fart i rullen på lägra växlar först då, måste väll inte bromsa från tomgång?
http://www.sportdevices.com/dyno/ensayos.htm

Jag körde på 6:an och maxdrevat men fick inte heller upp tryck...dra åt wg:n e det som gäller. Sen gick nog rullen alldeles för lätt oxå..gick betydligt fortare att tömma 6:an i rullen än på vägen.

Boost 2 skrev:
Går det att ställa fast bromsbänken i ett vist varvtal? :va
Inte på den vanliga typen a la stort tungt svänghjul. Den har ingen broms,
bygger bara på tröghetsmomentet hos rullen.

Finns andra typer oxå, men tror dom är ovanliga. Undrar om det finns annat
än tröghetsbänkar som 'rullande landsväg' överhuvudtaget.
/u

*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!