TurboBuser
NR Racing
Dödaren stoppar väl bränsletillförseln?!
Borde väl hjälpa.
Borde väl hjälpa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DanL skrev:2267930Dödaren stoppar väl bränsletillförseln?!
Borde väl hjälpa.
juha01 skrev:2267956Komigen era trögon!
Har bakbromsen kapacitet att bromsa ett bakhjul som drivs av en 150 hk motor på ettans växel? Allt beror givetvis på bromstyp, utväxling, men skitsamma, bara en hypotes.
Låter svårt i mina öron.
juha01 skrev:2267956Komigen era trögon!
Har bakbromsen kapacitet att bromsa ett bakhjul som drivs av en 150 hk motor på ettans växel? Allt beror givetvis på bromstyp, utväxling, men skitsamma, bara en hypotes.
Låter svårt i mina öron.
Gustav1 skrev:2267973Själv begriper jag inte varför gasen är steglös, vem fan kör på halvgas?
Mulles skrev:2268002
Och till den som skrev att det går att hjälpa till med frambromsen så får jag be vederbörande att prova så kommer han att ändra uppfattning kvickt som ögat![]()

isse_rs125 skrev:2269227Som det ser ut så har vissa missupfattat min fråga och andra inte men ja kanske var lite otydlig.
Det jag frågade var endast om det var MÖJLIGT att bromsa en skenande sporthoj och ja sa ingenting om att man ska göra så eller att det rimligtvis kunde inträffa att kopplingsvajern gick av, nyckeln gick av i tändningslåset, bränslekranen gick av eller att de inte fanns nån samt att dödaren slutade fungera vilket kanske inte är så troligt att allt sker på samma gång![]()
Det verkar som att det inte skulle vara möjligt att döda den även om man använder både fram och bakbroms enligt Ulf Lundins mycket bra uträkningar (hoppas jag får lära mig att räkna ut sånt när ja ska gå 3 år på teknik
) men vi vet ju inte om det blir riktigt så i praktiken så skulle nån vilja testa och se om det är möjligt?
![]()
//isse
Gustav1 skrev:2267973Själv begriper jag inte varför gasen är steglös, vem fan kör på halvgas?
Borde vara 2 knappar som på tv-spel. X(grön)=Full gas, Y(röd)=Max broms, trycker man inte på någon knapp så är det konstant varv genom kurvor. isse_rs125 skrev:2266640Tjenare, efter en diskution med min far om varför en mc måste ha en dödarknapp på styret så kom vi fram till att det måste vara en säkerhets sak för om tex mc´n skulle få hänggas.

För han har erfarenhet med en mille 2004!
Skrattade nog en vecka åt den storyn!hordac skrev:2269456Skönt att flera skrivit att dödarn inte funkar så bra vid gashäng (på cross alltså), hade en disskution med två i klassen som enligt dem själva kan allt. Bara att använda dödarn menade de.![]()
RSV_R > Bensinkranen är ju enklare att få av en tändhatten, varför använde han inte den?
General E skrev:2269331
Jag gissar att den är till för motortävlingar. Stressande för funktionärer och ambulanskillar om det finns en motor på fullvarv brevid när dom ska ta hand om den som krashat.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |