Broms uppgradering

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Till min fasa har jag upptäckt att fram bromsen på 426,an inte är fullt så bra som man kan önska..och om jag ska prova på motard oxå så räcker ju inte orginal heller..

Vad ska jag använda..det finns ju kitt..vad brukar dom kosta och vilka återförsäljare?..vad kör NI med?
 
6500 för 6kolvs ok och skivor..alltså kittet..ingår väl annat oxå som behövs för att sätta fast allt ihop...

Hur funkar det att köra med sånt på cross bana? tror skivan är över 300mm
 
Jocke W skrev:
6500 för 6kolvs ok och skivor..alltså kittet..ingår väl annat oxå som behövs för att sätta fast allt ihop...

Hur funkar det att köra med sånt på cross bana? tror skivan är över 300mm
För crossbruk räcker originalprylarna hur bra som helst.Kolla så att skivan inte slagit sig och att oket inte kärvar.En 320mm skiva slår du sönder på nolltid :7peta
 
Busaberg skrev:
För crossbruk räcker originalprylarna hur bra som helst.Kolla så att skivan inte slagit sig och att oket inte kärvar.En 320mm skiva slår du sönder på nolltid :7peta

njea vettefan om det gör det asså..nej bromsarna är fina..men saken är ju att dom använder samma bromsar på 250 som på 426,orna..fast 426orna är ju tyngre..ska prova att köpa mjukare belägg..får se om det blir nån skillnad..

Men när jag ska köra motard blir det nog ISR kittet där...verkar grymt bra..nån som använder det?
 
jag kan varmt rekomdera motomaster skiva och ok.
hade det på min 426:a och den funkade perfekt, även med orginal handpump.
tro kittet ligger på runt 6000:-
 

Bifogat

  • gffg.jpg
    gffg.jpg
    50.9 KB · Visningar: 101
Själv tycker jag att 450:ns orginal är lite klen även på crossbanan..

Jag har 6kolvs oket. och en radialpump till de...
Känns mycket bra...
 
Fixx skrev:
Själv tycker jag att 450:ns orginal är lite klen även på crossbanan..

Jag har 6kolvs oket. och en radialpump till de...
Känns mycket bra...

på cross banan?..6kolvs ok och orginal skiva?
 
jb skrev:
Hur är det nu med ISR? Kan de läcka lite ibland och förlora bromsverkan?

Det skulle jag också vilja veta, :va om dom kan börja läcka så har jag ett 6-kolvs ok till salu. :)
 
trött när jag skrev inlägget.

har 6kolvs och 320 skiva till motard.
och std till cross banan. som är lite klent.
 
Fixx skrev:
trött när jag skrev inlägget.

har 6kolvs och 320 skiva till motard.
och std till cross banan. som är lite klent.

aha okey...Men det måste ju finnas nåt mindre extremt än 320 på en gång..?
 
Tror att det finns en oversize orginal skiva oxå....
kolla lite på whitebrothers katalog på nätet om du kan hitta något.

ev. braking.com
 
Fixx skrev:
Tror att det finns en oversize orginal skiva oxå....
kolla lite på whitebrothers katalog på nätet om du kan hitta något.

ev. braking.com

jo där fanns det ju mycket..fast det va väl bara info?...Vilken ställe i sthlm har mycket broms grejor?..så man kan åka klämma och känna?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top