Britternas undfallenhet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon som har en bra teori, förutom att Blair är liberal, angående varför britterna låter sig förnedras på detta sätt av skurkstaten Iran? Ett civiliserat EU-land som nu tittar på medans deras medborgare tvingas konvertera till främmande religioner och kläs ut, är det godtagbart? Varför anlitar de inte Olmert till att frita fångarna, han vet ju hur man gör i alla fall.

När amerikaner är oförskämda nog att låta kvinnor förhöra terrorister i något spa-läger så fördöms de av allehanda fåntrattar för förnedrande metoder, men när Iran klär ut västerländska kvinnor till islamister så är världen tyst.

fy fan

brittfangar339.jpg

och alternativen är?

Även om jag (och med allra största sannolikhet även du :pannkyss ) skulle gråta glädjetårar dagen USA/UK åker över Iranska gränsen så är konflikten i dagsläget tyvär inte tillräckligt dramatisk för att motivera en invasion.

Efter vad jag har förstått har väl fångarna dessutom behandlats förhållandevis väl? :va

och alternativen är?

Även om jag (och med allra största sannolikhet även du :pannkyss ) skulle gråta glädjetårar dagen USA/UK åker över Iranska gränsen så är konflikten i dagsläget tyvär inte tillräckligt dramatisk för att motivera en invasion.

Efter vad jag har förstått har väl fångarna dessutom behandlats förhållandevis väl? :va

Alternativet är väl att tala om att de har 24h på sig att leverera, annars kommer mattorna. Och då snackar vi inte Täbriz. :D

Sammantaget så förtjänar Mullorna där nere att bombas tillbaka till det årtusende de egentligen önskar befinna sig i, jämför man med andra konflikter så är måget råttat sedan länge.

Israel ställer säkert upp, jag tror till och med de understödjer bara för att de vill ha något att göra.

Alternativet är väl att tala om att de har 24h på sig att leverera, annars kommer mattorna. Och då snackar vi inte Täbriz. :D

Sammantaget så förtjänar Mullorna där nere att bombas tillbaka till det årtusende de egentligen önskar befinna sig i, jämför man med andra konflikter så är måget råttat sedan länge.

Israel ställer säkert upp, jag tror till och med de understödjer bara för att de vill ha något att göra.

fan marcus; du och jag borde bli politiker :tummenupp :D
Snart kommer väl miljöpartister, kommunister och Iransympatisörer med moraliskt giltiga argument och förstår tråden :arsele

Sammantaget så förtjänar Mullorna där nere att bombas tillbaka till det årtusende de egentligen önskar befinna sig i, Israel ställer säkert upp, jag tror till och med de understödjer bara för att de vill ha något att göra.

Ta det lugnt, du kommer förmodligen få se krig i stora mått.

Jag tycker de verkar behandlas humant jämfört med ex. Abu-Ghraib så varför hetsa upp sig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Ghraib_prisoner_abuse

Ta det lugnt, du kommer förmodligen få se krig i stora mått.

Hoppas. :)

Abu Ghraib, ja usch. Där fick de strippa, det får man göra i svenska fängelser också. Big deal.

Skulle en iranier i engelskt fängelse få klä ut sig till katolik så hade vi haft ambassadbrasor igen.

1-0 till Iran

Ganska bra av Iran att slänga ut dem i tv. Lajar man omkring vid gränsen så får man antingen försvara sig eller skylla sig själv. Sitta och gnälla i efterhand blir som en hockeykommentator som klagar på hög klubba. Bruden har föresten en rätt cool sjal på skann.:fakta

finns ju Nordic Battle Group, Främlingslegionen, sen kan man nog åka ner på egen hand och skjuta vilt:D

Inget för mig. Tror inte de vill ha mig heller faktiskt. :)
Nordic Battle Group, det är väl något fjolligt fredsbevarande skit?

Jag träffade en fd klasskompis som var med i något sådant trams, tror han var i Kosovo i slutet på 90-talet eller början av 2000. Jag frågade om han fick skjuta någon:

"-Nej men vi slår folk med batonger ibland"

Wow liksom. :brynad

Är det någon som har en bra teori, förutom att Blair är liberal, angående varför britterna låter sig förnedras på detta sätt av skurkstaten Iran? Ett civiliserat EU-land som nu tittar på medans deras medborgare tvingas konvertera till främmande religioner och kläs ut, är det godtagbart? Varför anlitar de inte Olmert till att frita fångarna, han vet ju hur man gör i alla fall.

När amerikaner är oförskämda nog att låta kvinnor förhöra terrorister i något spa-läger så fördöms de av allehanda fåntrattar för förnedrande metoder, men när Iran klär ut västerländska kvinnor till islamister så är världen tyst.

fy fan

brittfangar339.jpg

Låter sig förnedras? Storbritanien reagerar som 99.999 procent av alla världens länder skulle reagera...dom försöker förhandlar ( för den här typen av händelse )

Undantaget USA som bombar skiten ur allt o alla som har en avikande åsikt...eller kallar dom terorister, villket som.

Blir det krig där nere är det INGEN som hindrar dig från att anmäla dig frivilligt, verkar ju inte vara nått ptoblem för dig med tanke på att totalt krig i mellanöstern verkar vara en positiv sak i dina ögon. Få se hur det låter om det händer....skräcken för tredje världskriget under kalla kriget kommer att ses som den gamla goda tiden.

Storbritanien reagerar som 99.999 procent av alla världens länder skulle reagera...dom försöker förhandlar ( för den här typen av händelse )

Undantaget USA som bombar skiten ur allt o alla som har en avikande åsikt...eller kallar dom terorister, villket som.

Blir det krig där nere är det INGEN som hindrar dig från att anmäla dig frivilligt, verkar ju inte vara nått ptoblem för dig med tanke på att totalt krig i mellanöstern verkar vara en positiv sak i dina ögon. Få se hur det låter om det händer....skräcken för tredje världskriget under kalla kriget kommer att ses som den gamla goda tiden.

För det första:
Det finns inte så många länder att du kan ange dem i tusendels procent.

För det andra:
Det finns däremot massor med länder som inte skulle tolerera att deras medborgare förs bort och visas upp som troféer av skurkstater.

För det tredje:
Du visar upp din okunskap genom att påstå att USA bombar oliktänkande, vet du ens vem Hugo Chavez är eller är du för upptagen med att skriva obegripliga inlägg?

För det fjärde:
Varför skulle jag vilja delta i ett krig bara för jag tycker att terrorregimer ska avväpnas, logiken saknas.

Sist men inte minst:
Din okunskap om Kalla Kriget är även den slående, eftersom ett fullskaligt krig i Mellanöstern inte alls skulle vara otrevligare för dig eller mig jämfört med ett fullskaligt kärnvapenkrig mellan USA och dåtidens Sovjet.

fy fan

För det första:
Det finns inte så många länder att du kan ange dem i tusendels procent.

För det andra:
Det finns däremot massor med länder som inte skulle tolerera att deras medborgare förs bort och visas upp som troféer av skurkstater.

För det tredje:
Du visar upp din okunskap genom att påstå att USA bombar oliktänkande, vet du ens vem Hugo Chavez är eller är du för upptagen med att skriva obegripliga inlägg?

För det fjärde:
Varför skulle jag vilja delta i ett krig bara för jag tycker att terrorregimer ska avväpnas, logiken saknas.

Sist men inte minst:
Din okunskap om Kalla Kriget är även den slående, eftersom ett fullskaligt krig i Mellanöstern inte alls skulle vara otrevligare för dig eller mig jämfört med ett fullskaligt kärnvapenkrig mellan USA och dåtidens Sovjet.

fy fan

:D Bara för att du skriver en massa dravel betyder det inte att det är sant...att du tycker jag är okunnig är inget jag tar illa vid mig av......lovar.:pannkyss

Totalt krig i mellanöstern är ju absolut lika förutsägbart som kalla kriget mellan 2 jämnstarka supermakter, men va då, så länge det inte är otrevlig för dig och mig så är det ju grönt, eller hur.:tummenupp

Och du kallar mig okunnig.:rolleyes:

Last edited:
...att du tycker jag är okunnig är inget jag tar illa vid mig av......
Tanken var inte att du skulle ta illa vid dig, det vore tråkigt. Tanken var att du skulle sluta skriva sådant som är direkt felaktigt.

Och du kallar mig okunnig.:rolleyes:

Ja, eller ignorant, svårt att avgöra vilket.

aha, så din kompis är numera vakt i t-banan, de slår fyllon, uteliggare och lite av varje

Nä, jag tror han är soldat fortfarande. :brynad
Men de där Nordic Battle Group verkar passa i underjorden, det håller jag med om. :lol

Last edited:
Men va tusan, det går ju inte att sitta i Sverige och ens jämföra vår grad av påverkan av en i princip ensidig konflikt i mellanöstern jämf med dåtidens kalla kriget-scenario.
Till att börja med var platsen för händelsernas centrum i tyskland under kalla kriget, det var där det skulle "smälla".
Tyskland är (och var) betydligt närmare oss i Sverige än var Iran är. Iran och mellanöstern ligger jäkligt långt härifrån. Dessutom är styrkeförhållandena högst förändrade till västs fördel jämfört det kk's scenario.

Världens största och mest omfattande roadracingbana ska efter elimineringen av mellanöstern byggas. Banan beräknas bli klar senast 2010.

Det är min åsikt om dom förbannade idiotländerna. :finger

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...