British Superbike 2013

Var där och tittade och reglerna är sådana att har du ej fått en varvtid kan du endast flyttas 3 led bakåt . Shakey fick en varvtid men alla åkte fortare på slutet av racet när han redan chrashat därför startade han på 22 plats

Var där och tittade och reglerna är sådana att har du ej fått en varvtid kan du endast flyttas 3 led bakåt . Shakey fick en varvtid men alla åkte fortare på slutet av racet när han redan chrashat därför startade han på 22 plats
Lyckas man inte få någon tid tycker jag att man ska få starta sist!

Ja den regeln, att man flyttas åtta positioner bakåt från sin kvalposition, fick ju underliga konsekvenser för race två men som sagt. Shakey tappade det när han kraschade i race ett och inte tog några poäng.

P€RRA;5910509 skrev:
Lyckas man inte få någon tid tycker jag att man ska få starta sist!
Fast det kan ju också slå fel mot tex en förare som blir påkörd av någon annan på första varvet. Då ska man ju inte straffas kan jag tycka.
Ganska ofta har ju förare som inte har en chans på poäng ändå gått ut på banan igen enbart för att sätta en snabbt varv vilket också är diskutabelt.

Fast det kan ju också slå fel mot tex en förare som blir påkörd av någon annan på första varvet. Då ska man ju inte straffas kan jag tycka.
Ganska ofta har ju förare som inte har en chans på poäng ändå gått ut på banan igen enbart för att sätta en snabbt varv vilket också är diskutabelt.
Ja, det kan slå lite fel men jag tycker den lösning de har i dag är minst lika orättvis isf.

Grymt bra med Hopkins, nu måste dom bara få snurr på hojen.

Ryktet säger Brookes till yamaha och Ellison till Kawa.

Tommy Hill lägger ner sina planer på att driva sbk team.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti