British Superbike 2013

Tommy Bridewell som om utvecklingen fortsätter kan nå bra mkt längre än BSB! Ser vi en blivande "Cal Crutchlow saga" månne tro?

De tre sista racehelgerna är det som de kallar "the showdown" och till dem har de sex främsta i serien fått 500 plus de "podium credits" som de kört ihop under säsongen så inför helgens race är ställningen som följer. Det troliga är ju att det står mellan Byrne och Lowes men nu blir ju ett dåligt race för någon i toppen otroligt utslagsgivande.

Rider Team Pts
1 Shane Byrne Rapid Solicitors Kawasak1 539
2 Alex Lowes Samsung Honda 533
3 Josh Brookes Tyco Suzuki 522
4 James Ellison Milwaukee Yamaha 513
5 Ryuichi Kiyonari Samsung Honda 504
6 James Westmoreland Buildbase BMW 500

Allt för ett tight mästerskap? Känns inte riktigt motiverat...

"Alex Lowes crossed the line first in the dramatic second MCE Insurance British Superbike Championship race of the weekend at Assen ahead of James Ellison and PJ Jacobsen, but following an incident with Shane 'Shakey' Byrne the Samsung Honda rider was excluded from the race."

Allt för ett tight mästerskap? Känns inte riktigt motiverat...

"Alex Lowes crossed the line first in the dramatic second MCE Insurance British Superbike Championship race of the weekend at Assen ahead of James Ellison and PJ Jacobsen, but following an incident with Shane 'Shakey' Byrne the Samsung Honda rider was excluded from the race."
Med tanke på att han faktiskt har en historia av vårdslösa körningar, Ellison bla, så tycker jag det är rimligt med en bestraffning för Lowes. Uteslutning? Kanske lite mycket.

En RT eller tidstillägg kändes som ett lagom straff för Lowes.

Det han gjorde var inte vackert och hans försvarstal efter racet ger jag inte mycket för. Ungefär "Byrne stängde luckan där jag kört om tidigare" :dummer

Kan nog tycka det är ok att han blev utesluten, den var inte vacker och där fanns ju inte en tillstymmelse till lucka.

Extra krydda i det hela är ju att Alex Lowes sägs ha signat för PBM för att köra för dem i MotoGP. Shane Byrne kör för PBM i BSB och det lär inte vara helt populärt det han gjorde mot honom. Paul Bird är dessutom känd som en hetlevrad snubbe. :D

Snarlikt så som fimpen skulle ta sig förbi Hayden 2006. Race incident hette det då! Vad vet jag..!

Skulle förvåna om man innom PBM gör en höna av en fjäder för detta.
Sent och jäkligt fel ute är han, fast straffet står verkligen inte i proportion till incidenten.

https://www.youtube.com/watch?v=QDCS2EfO6VQ

Last edited:
Snarlikt så som fimpen skulle ta sig förbi Hayden 2006. Race incident hette det då! Vad vet jag..!

Skulle förvåna om man innom PBM gör en höna av en fjäder för detta.
Sent och jäkligt fel ute är han, fast straffet står verkligen inte i proportion till incidenten.
:va Finns en tolknyckel någonstans?

Backlund 9a på första, 1,8 efter.
Daniel Hermansson, wildcard i Motostar, 25a och utanför 110%.

Det var som tusan, Hermansson-pajken i England och kör!!!:tummenupp:tummenupp

Det var blött. Hoppas han kommer igen!

Ny hoj, nytt team och ny bana för honnom. Bara lite att köra in sig på först. :)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP