British Superbike 2012

Om inget skiter sig så kör brorsan hela BSB serien och jag skruvar mm i år,
blir grymt att studera serien innifrån, proffsigare nationell serie finns nog knappt.

Satan vad kul!!! :banana Han ska bara vara värst, alltid ;o)

Kommer du vara med alla race?
Jag MÅSTE ta mig till nån av tävlingarna men har inte sett så mycket av BSB, vilken bana är roligast för publiken?
//
Benny

Hur bevakar man BSB? Sänds det någonstans?
Någon betalstream?

Emmet Twittrade om BSB som sista serien där förarna får betalt av teamen för att köra. Proffs!

Satan vad kul!!! :banana Han ska bara vara värst, alltid ;o)

Kommer du vara med alla race?
Jag MÅSTE ta mig till nån av tävlingarna men har inte sett så mycket av BSB, vilken bana är roligast för publiken?
//
Benny

jag ska försöka vara med på alla, men det går nog inte.
roligast för publiken? där ska du inte vara ändå om du kommer ju, hehe..
jag vet inte, har aldrig vart på publikplats.

jag ska försöka vara med på alla, men det går nog inte.
roligast för publiken? där ska du inte vara ändå om du kommer ju, hehe..
jag vet inte, har aldrig vart på publikplats.

Ok... Inte för att jag kan ta över dina meckaruppgifter (har ju tummen mitt i handen) Men se till att jag får veta när du inte kan vara där. Så tar jag den helgen.

Johan är värd ALL SUPPORT han kan tänkas behöva....'

Har fullt upp till Midsommar, därefter ganska öppet.

Ha, såg nu att de kör på Oulton park 6-8 juli och brorsan som bor 7 kilometer därifrån gifter sig den 7:e juli så då är jag där. Kanske skulle försöka få några timmar över och åka dit och kolla. Är det något tryck på tävlingarna så det är värt att åka dit?

Ha, såg nu att de kör på Oulton park 6-8 juli och brorsan som bor 7 kilometer därifrån gifter sig den 7:e juli så då är jag där. Kanske skulle försöka få några timmar över och åka dit och kolla. Är det något tryck på tävlingarna så det är värt att åka dit?
Lätt bästa nationella Superbikeserien. Bra med folk och Oulton Park är en snabb bana.

Last edited:
Kunde ju vara riktigt roligt att jämföra varvtider utan TC :)

Kunde ju vara riktigt roligt att jämföra varvtider utan TC :)
Jag tror framförallt det är den totala racetiden man ska jämföra. Som jag förstått används inte TC på toppnivå som en säkerhetsgrej utan mer för att bevara däcken så de håller under hela racet.

Jag tror framförallt det är den totala racetiden man ska jämföra. Som jag förstått används inte TC på toppnivå som en säkerhetsgrej utan mer för att bevara däcken så de håller under hela racet.

Jo det är sant, men det ska även bli roligt att jämföra vad en riktigt säker hand vs TC gör på varvtiden!

Jo det är sant, men det ska även bli roligt att jämföra vad en riktigt säker hand vs TC gör på varvtiden!
Haga och Hill är i Cartagena nu. Hill satte banrekord förra året med 1:32,9 då med TC. Skall bli riktigt kul att höra hur fort det går i år.

Swan Yamaha boss Shaun Muir has said he believes his team are already 80 per cent of the way to developing the package they need to set the British Superbike pace in 2012 after only a single day's testing at Cartagena which saw Tommy Hill walk away from a fourth-gear crash.

The reigning champion crashed going through an off-camber left-hander at the end of the day but walked away unhurt. Hill completed 60 laps at the Spanish track while team-mate Noriyuki Haga did an further ten. Muir says he is happy with the laptimes being set but would not reveal how fast his riders are going.

"Tommy's bike was extensively damagaed but that wasn't the concern. He is fine and will be back and raring to go in the morning. I'm over the moon with the progress we have made today and I think we are already 80 per cent there. There is only so much you can do on a dyno so we have work to do on the fuelling front but that is what testing is for," said Muir, speaking to bikesportnews.com from the track this evening.

"We aren't overly concerned with laptimes at this stage but we have been recording them. I will say that I am pleased at where we are. We know the benchmark we set last year and we know what other people have been doing around here recently. Nori has adapted so well to the bike and to a track he has never seen before. He is very keen to push the development of the bike along, so it has been a good day."

De mörkar hur fort det går :gnissla

Tim Keeton - photographer extraordinaire (http://www.impact-images-photography.co.uk) har tagit bilder från testerna på Snetterton. Inga tider är officiella vad jag vet

TK2_3649.jpg

So, left, left and right...

TK2_3832.jpg

TK1_7517.jpg

You first, no me...

TK1_6953.jpg

TK2_3684.jpg

TK2_3729.jpg

TK2_3818.jpg

TK2_3877.jpg

All fine...

TK2_3625.jpg