Jag läste om Brisk tändstift på Monomaniacs och tänkte att det måste man ju testa.
Jag ringde och frågade Ontop vilken typ/modell/sort jag skulle ha. Kvinnan som svarade lät lite för osäker för att jag skulle känna mig trygg så jag mailade moderbolaget och fick svar av någon yberingenjör. Det visade sig att det var samma svar som första kvinnan gett mig så.....
(för dom av er som kör med NGK DCPR8E så heter Brisk motsvarighet Premium BOR12LGS). Eftersom det inte finns någon återförsäljare här i Stockholm som har Brisk i sitt sortiment här så beställde jag ett stift från Ontop. För 160 + 60 (frakt) kr fick jag det i brevlådan.
Nu har jag då skruvat i det och döm om min förvåning när det faktiskt är en märkbar skillnad.
Motorn går jämnare, vilket märks framför allt på lägre varv. Jag tycker mig nog åxå kunna känna att det är bättre drag i bitarna. Det finns en bänkning publicerad på Monomaniacs men även en annan som verkar seriös och som är publicerad hos Ontop. Vad som är intressant där är att det är en bänk gjord på en Husa motard.
Så, ett litet billigt extra 'trim' så där säger man ju inte nej till.
Share 'n enjoy.
Jag ringde och frågade Ontop vilken typ/modell/sort jag skulle ha. Kvinnan som svarade lät lite för osäker för att jag skulle känna mig trygg så jag mailade moderbolaget och fick svar av någon yberingenjör. Det visade sig att det var samma svar som första kvinnan gett mig så.....
(för dom av er som kör med NGK DCPR8E så heter Brisk motsvarighet Premium BOR12LGS). Eftersom det inte finns någon återförsäljare här i Stockholm som har Brisk i sitt sortiment här så beställde jag ett stift från Ontop. För 160 + 60 (frakt) kr fick jag det i brevlådan.Nu har jag då skruvat i det och döm om min förvåning när det faktiskt är en märkbar skillnad.
Så, ett litet billigt extra 'trim' så där säger man ju inte nej till.
Share 'n enjoy.
Last edited:

Ledsen för det.