Bridgestone BT003 däcktryk

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Bridgestone BT003 kalltryck

Hej!

Jag ska köra bana och har köpt BT003 type4 (soft) och undrar vilket kalltryck som ni andra kör med? Har blivit rekommenderad 2,1 fram och 1,9 Bak.

Mvh Micke

Last edited:
Jag körde 1.8 bak (kalltryck) på Anderstorp i måndags och tyckte det funkade bra. Skulle nog inte köra högre än så. Använde däckvärmare. Ingen erfarenhet av framdäcken...

Körde också Type4.

Hittade bara BT002 när jag snabbt letade och dom ska ha 1,9-2,1 i varmtryck (ca 1,5-1,7 kallt) Men som sagt det är 002, tvivlar dock på att skillnaden är markant.

Jag kör med 1,9-2,1 fram och mellan 1,7-1,8 bak i mina 003:or, alla siffror är varmtryck.

Anledningen att jag undrar var att jag träffade en kille på gelleråsen i ons som körde på type3 bak, 1,6 i kalltryck och hans slitage såg inte det minsta konstigt ut.

Anledningen att jag undrar var att jag träffade en kille på gelleråsen i ons som körde på type3 bak, 1,6 i kalltryck och hans slitage såg inte det minsta konstigt ut.

Bridgestone är väldigt förlåtande även med fel tryck och slitagen brukar vara kalas bra, nu är 1,6 kallt iofs rätt tryck "omräknat" till varmt förmodligen. (ca 0,4-0,5 diff uppåt från kalltryck)

Jag håller med rj kört bridgestone i 3år men jag kör typ3 bak o typ4 fram.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026