Bredsladd

Vad är din inställning till bredsladdar på mc ?

• Antal röstningar
    0
För att kontrollen då kommer att vara ännu bättre vid effektiva sparkar lägre ner !

apapap, riktigt så enkelt är det inte. du har delvis rätt i ditt påstående men det är även för att kunna sparka folk som är längre än du själv, för att du ska kunna sparka även i trängda lägen (rakt upp och i hakspektsen på personen du vill sparka istället för att svänga ut med benen så att säga), för att öka räckvidden på dina sparkar med mera. och låt oss inte glömma den huvudsakliga meningen med kampsport: att få en sund kropp och en sund själv. har du bra kontroll på så höga sparkar är du både vig och stark och det är precis det som är målet med den sortens träning:tummenupp

Du verkar ha varit med ett tag, så antar att du såg Swedies gamla avatar "Tränar sladd".

Jag vet inte riktigt vad du menar med detta men om det var menat som ironi så var det ett totalt misslyckat försök och om det inte var det så, ja, ett tag har man väl kört hoj och hängt på Sh.com..

Fett nerlägg och ett ben ut för att vara beredd att "stampa" upp om det skulle bli allt för brett.

Har fortfarande bekymmer att ha innerbenet på pinnen i kurvorna nu efter att snön har tinat. Iofs så är det massor med grus kvar i på vägarna, så kanske är för det bästa.

Det här med att "stampa" en sladd förresten.
Har för mig att det stod en rad eller två i körskoleteorin om det, men inget jag fick prova på körskolan.

Provade att "stampa" upp ett framhjulssläpp i ca 20/30 km/h med en motard.. Det resulterade i sjukhus, rullstol och rehab, going on 9 månader nu..

Fötterna på fotpinnarna när det gäller asfalt..

Jag vet att det är kanske lite sent att svara nu men iaf..

Blir lite konfunderad av den här tråden. Menar trådskaparen att man ska sladda genom att använda effekten, eller att som i racing genom nerväxling och broms få ut bakändan?
Förstår inte riktigt vad som menas med att rädda en sladd genom att ha ut foten. Det funkar ibland på hala/lösa underlag när tempot är lågt, men inte varit med om det på torr asfalt.
Foten ut har iallafall jag för att få mer grepp på framhjulet när det går fort. När det går åt helvette är tempot oftast för högt för att kunna rädda nåt iallafall.

Anser att gruskörning skulle vara obligatoriskt för att ta mc kort. Precis som isbana är obligatoriskt för bil. Att ha en dag att prova på, ta kurvor på löst underlag, vad händer vid låsning, hur skiljer sig dubb däck och blankslitna touringdäck då det kommer till grepp på blandade underlag ?
Det är saker jag velat lära mig praktiskt innan uppkörning.

Fick pröva på en dubbellektion att köra grusväg med den CB750 som min körskola hade.
Mycket nyttigt, men helt fel hoj för att lära sig mer än just hur en MC kan betee sig på grus.

Motarden är lite aggresivare o åka på grus med än min gamla Africa Twin... Men på trean så kan man få ganska fina långa ställ... Afrikanen var klart snällare, o tyngre ;), så där vred man lös den på 2'an o höll den snyggt upp till 100 ungefär på tvären ;) Jag antar att mina grannar är toknöjda....

Fick pröva på en dubbellektion att köra grusväg med den CB750 som min körskola hade.
Mycket nyttigt, men helt fel hoj för att lära sig mer än just hur en MC kan betee sig på grus.

Min första lektion var på körskolans Er5 a, bromsade som jag brukade, och såg det där trädet mitt i kurvan bara komma närmare o närmare, hur jag än försökte o svänga eller få ner farten. Det var nog första gången jag fick upp ögonen för och fick respekt för löst underlag.

Senaste släppet bak var på kullersten med XJn, blött ute och var tvungen att klämma till en kreativ manöver för o slippa sluta i dörren på en mazda. Visst, det var helt fel cykel att ligga brett med, men tekniken i sig är i stort sett det samma oavsett var och när då det släpper bak.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back