Bredbandsbolaget eller Glocalnet?

Martin73

Saknar min 929:a
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 400, har haft RD350-86, CBR900RR-96 & CBR929RR-00
Funderar på att skaffa bredband, men vet inte vilket bolag.
Vanligt via telejacket.
BBB är det trådlöst modem med. Ska vara krypterat enl dom...

Vilket ska man välja?
Antar att det är för och nackdelar med båda.

Ha det / Martin

Eftersom jag hatar Glocalnet efter de ljugit mig rätt i ansiktet när jag försökte få deras bredband under 3 månader...

... så ser jag ju helst att du inte väljer de asen!

Har BBB nu och är mycket nöjd.

Har jobbat på BBB support och det finns mkt problem med den linan, har haft glocalnets 24/1 och det har varit rent åt helvete. Skulle faktiskt hellre haft BBB.

OK, tack. Verkar som om man kanske ska hålla sig till sig gamla modem då och
bara surfa på jobbet :) . Får se vad man väljer. Får 8 MB på Glocalnet för samma pris som 2 MB på BBB.

Martin73 skrev:
2222764 Funderar på att skaffa bredband, men vet inte vilket bolag.
Vanligt via telejacket.
BBB är det trådlöst modem med. Ska vara krypterat enl dom...

Vilket ska man välja?
Antar att det är för och nackdelar med båda.

Ha det / Martin
Denne tråd kan kanskee vara till nytta.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121607

Lycka till, vad du än väljer.
(Själv har jag precis påbörjat flytten från BBB.)

Glocalnet försökte lura på mig deras bredband...de lovade 24, och när jag beställt det kunde jag helt plötsligt bara få 8.

Har nu bredbandsbolaget...och de är f*n inte bättre. Har problem med att porten i stationen ställer om mig från 24Mbit till 5Mbit hela tiden. Har felanmält det 3ggr, nu senast så provade supportnissen att låsa porten, och sa: "Händer det igen kanske det är dags att felanmäla" :dummer :4skrika JA, men va FAN tror du jag ringde för??? (Att låsa porten hjälpte inte)

Väntar på att BBB ska sägas upp så jag kan byta till det enda som verkar fungera. TELIA ( här i byn iaf )

telia är kanske lite dyrare men det är det bolag som verkar ha minst problem och är trevligast mot sina kunder

Jo, jag byter till Telia från BBB nu, både vad gäller telefon och bredband.

Orsakerna står i trådlänken i mitt förra inlägg här.

BBB är mycket snack och lite verkstad när det gäller IP-telefon och ADSL.

Jag har också haft enorma problem med BBB. Tog ett halvår istället för tre månader att få hit det på grund av att de slarvade, glömde skicka papper, registrerade inte det vi skickade in, etc. När vi väl fått bredbandet och ip-telefonen fungerade skiten aldrig korrekt. Många nummer gick inte ens att ringa med telefonen, som även brusade. Internet gick ner för jämnan, i synnerhet när man verkligen behövde använda det. Fullkomligt värdelös kundservice. Vi ringde och förklarade problemen och de avfärdade det med förklaringen att vi hade vår internetkabel för nära köksapparater. Ett problem de flesta bör ha då eftersom huvudjacket sitter i köket i de flesta fall vad jag som inte är byggare eller elektriker förstått. Ringde och krävde ett avslutande av abonnemanget, som skulle ta tre månader plus en kostnad av tusen kronor för att återställa telefonen till det normala nätet, något de varken nämnt i telefon eller på papper. Ringde ytterligare under uppsägningstiden och krävde att de åtminståne skulle försöka göra vårt internet användbart mer än fem minuter åt gången. Äntligen en människa som faktiskt tog våra problem på allvar. Kollade i datorn och sade att vi hade jättemycket störningar(No shit?) och tyckte det var konstigt att våra tjänster fungerade över huvud taget.
Dom skickade en bil nånstans och gjorde någonting som gjorde att internet bara gick ner ett par gånger i veckan istället för ett par gånger om dagen och ibland dagar i streck. Har Telia nu och det fungerar väl som det ska. Händer nån enstaka gång att internet hakar sig.

Hade Telenordia, nu Glocalnet i 2,5 år innan. Från första till sista dagen har det inte krånglat en sekund. Det har aldrig någonsin gått ner ett enda ögonblick, och det funkade fint med telefonerna. Nu har vi oturen att alla jack de kan hyra ut här i området är upptagna. Så vi får nöja oss med Telia.
Känner även fler som haft samma problem och fått samma bemötande av BBB, så det enda jag rekommenderar som har med BBB att göra är att ge chefen en örfil om du ser honom på stan.

Last edited:
Har BBB o rätt nöjd faktiskt. Det ända jag e missnöjd med e att när väl internet sluta funka så funkar det ju inte heller att ringa.. så man e tvungen att ringa deras jävla sega kundtjänst med mobilen.. som tur var så händer det inte så ofta att det lägger av.

Har precis skaffat BBB 8/1 och jag är än så länge nöjd med både tjänst och kundservice. Hade ett modem som krånglade lite och det byttes på under en vecka. Inkopplingen skedde en dag före utsatt datum så det var kanon.
Skippade dock deras IP telefoni pga att man hört att det kan ställa till en del (Inte bara deras utan IP telefoni överlag)

Jag hade BBB 10/10 innan när ja bodde i växjö, vad jag kan minnas så var de alldrig nere en enda gång under 9 månaders tid elr nått...

Nu har ja telia adsl 8/1 här hemma och de lägger väll ner 1-2 gånger om dagen, dock bara i 30 sekunder men de är rätt störande när allt låser sig. (det är inte routern)

Jag beställde BBB's 24 och telefonin. Det skulle enligt dom inte vara några probs. Senare i leveransbeskedet fick jag bara 8mbit, det till trots att jag endast har 200m till stationen. Hursom helst så ligger jag på 10mbit konstant. telefonin aktiverade jag men det funkade aldrig, senare sa kundtjänst att jag inte kunde få den tjänsten. Efter lite bråk så fick jag iaf 3 månader gratis bredband och 279kr månaden efetr det. Skitbolag är det.

zpeppy skrev:
2230177 Jag hade BBB 10/10 innan när ja bodde i växjö, vad jag kan minnas så var de alldrig nere en enda gång under 9 månaders tid elr nått...

Nu har ja telia adsl 8/1 här hemma och de lägger väll ner 1-2 gånger om dagen, dock bara i 30 sekunder men de är rätt störande när allt låser sig. (det är inte routern)
Japp.... det är en jäkla skillnad på BBB's kvalitet, om man jämför deras LAN och ADSL.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121607

Syns ganska tydligt i pollen också... :fakta
(BBB's LAN-kunder nöjda, ADSL-kunder oftast missnöjda.)

Waldemar skrev:
2226325 Glocalnet försökte lura på mig deras bredband...de lovade 24, och när jag beställt det kunde jag helt plötsligt bara få 8.

Lurade oss på precis samma vis. Blev en flytt ganska snabbt till Telia. :tuttar

Efter en del funderande blev det Telia.
Av dom andra leverantörerna verkade det som om man var tvungen att välja den som var minst dålig, och det är kanske inte det optimala om man vill ha ett fungerande bredband.
Man får tydligen vad man betalar för när man har ADSL.

Tack för hjälpen / Martin

Waldemar skrev:
2226325 Glocalnet försökte lura på mig deras bredband...de lovade 24, och när jag beställt det kunde jag helt plötsligt bara få 8.

Har nu bredbandsbolaget...och de är f*n inte bättre. Har problem med att porten i stationen ställer om mig från 24Mbit till 5Mbit hela tiden. Har felanmält det 3ggr, nu senast så provade supportnissen att låsa porten, och sa: "Händer det igen kanske det är dags att felanmäla" :dummer :4skrika JA, men va FAN tror du jag ringde för??? (Att låsa porten hjälpte inte)

Nu ringde jag igen...4:e gången, då ber supporten mig att koppla ur routern :huvet Bad att bli kopplad till någon annan så jag kunde säga upp det, fick prata med någon stackars flicka :hihi

Waldemar skrev:

Han menar att felanmäla det vidare så att dom byter dslamen.

//Mheel

Mheel skrev:
2265598 Han menar att felanmäla det vidare så att dom byter dslamen.

//Mheel

Jo, fattar också att han ska anmäla det till tekniker...men ska man behöva ringa 3ggr med samma fel? Iofs, det är ju fortfarande inte anmält för den delen...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back