Bredbandsbolaget ANUS

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Ringde till BBB och skulle klaga på att som tar betalt för något jag inte har beställt, hon skulle korigera det och allt frid och fröjd.
Sen så passade jag på att fråga vad mitt bredband skulle kosta när jag flyttar om ca 1,5 månader.
Idag har jag en 24Mbit lina + Iptelefoni och får i bästa fall ut kanske 12-13Mbit vilket jag inte klagar på, men det är ju inte bra. Dit jag skulle flytta skulle det bara gå att ha 8Mbit, så jag frågar vad hon kan göra för bättre pris på det då? Idag betalar jag 295:-/mån ink telefoni, men skulle jag byta ner mig till 8Mbit så skulle jag behöva betala 338:-/månaden för att byta ner mig... det låter ju inte som att dom vill behålla sina kunder.:va Sen ville hon ha en avgift på 495:- för att flytta mitt abonemang (men fick en känsla att det kunde jag komma undan)

Så är det nån som har ett bra förslag på nån annan leverantör, mina krav är ca 8Mbit och gärna IPtelefoni.. vill komma billigt undan..!
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Det blev sådär när telenor tog över BBB. Det konstiga är att ett företag som telenor inte har gått omkull ännu.
 

FreddaGädda

Guest
Den som skaffar BBB blir sne, sne, sne.

De är inte särskilt mysiga med sina kunder.
Känt faktum.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Provat att anvanda Skype istallet? Billigt i jamforelse, men jag tror inte man kan porta numret. Ringer man mycket utomlands blir det garanterat billigare an de vanligaste alternativen.
Anvender sjalv SkypeOut, men har ingen anvandning for en hemtelefon sa jag har aldrig provat SkypeIn. Nagon som testat och ar nojd/missnojd??
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
495 för att flytta abb blir nog svårt att komma undan, de måste ju skicka ut folk att koppla om i station osv. Det är oftast inte bbbs egna snubbar som gör sånt, brukar vara någon underleverantör som Skanova tex, telias snubbar.
 

IronMike

Guest
gnäll inte över ören...

jag fick 10,000:- räkning för 2 timmars användande av turbo 3g i tyskland förra veckan, samt spärrat abonnemang om jag inte dega 7 lax förskott på kommande faktura...

snacka om ¤#&!/%/!%¤"/%/:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
gnäll inte över ören...

jag fick 10,000:- räkning för 2 timmars användande av turbo 3g i tyskland förra veckan, samt spärrat abonnemang om jag inte dega 7 lax förskott på kommande faktura...

snacka om ¤#&!/%/!%¤"/%/:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

WTF! :skrämd fattade du inte att det skulle bli dyrt?
 

LeeRoy

Fh Fh Fh
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki gsxr 750 -96
gnäll inte över ören...

jag fick 10,000:- räkning för 2 timmars användande av turbo 3g i tyskland förra veckan, samt spärrat abonnemang om jag inte dega 7 lax förskott på kommande faktura...

snacka om ¤#&!/%/!%¤"/%/:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet


FY FAN!! :gnissla hade börjat gråta!!!


back to ttopic... säg upp abbonnemanget, så du slipper flyttavgiften, men tyvärr måste du pynta för 3 månader vilket är deras uppsägningstid, de suger om man ska flytta tidigare som du....

när du flyttat se va de finns för erbjudanden där på nya stället!!
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nu vet inte jag vart du flyttar eller så men kolla med Telia eller liknande...för är det till villa kan de vara den bästa lösningen.
Annars kolla upp vad som finns i huset i dagens läge, de kan ju vara så att dom har nått erbjudande i de huset (om de är lägenhet)
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tyvärr är det nog så att du har ett väldigt bra pris på bredbandet. Ordinarie pris på din uppkoppling är 349 och telefonin blir gratis.
Jämför du med de andra större aktörerna så ligger dom på samma priser.
349 för upp till 24mbit och 319 för upp till 8mbit.
Flyttavgiften går nog att komma undan om du snackar lite snällt och hotar med att byta leverantör. Säg att om du byter leverantör så slipper du ju betala flyttavgiften. Hävdar dom att du ju får betala för återstående tid av uppsägningstiden så säger du bara att det kan det i så fall vara värt.

Dock är det så att prismässigt så ligger bredbandsbolaget ganska bra till om man inkluderar telefonin. Comhem tar några kronor mer för telefonin. Likaså gör ju telia. Det är dock inte fråga om några större skillnader.
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag måste nog säga att jag är nöjd med BBB. Har 100Mbit och telefon hos dom. För detta betalar jag 320 kr/mån.

Hade bara internet först men tjejen hade telefoni genom dom så när hon flyttade in flyttade vi även med telefonin. Dom skulle ha en massa pengar för detta till att börja med (flyttning av nummer + nåt annat har jag för mig, ca 800 SEK) men efter diskussion med dom så tog dom bort avgifterna. Har fungerat smärtfritt sen dess (november -07) iaf
 

P.I.N

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2007
Ort
kiruna
Hoj
kalle
bbb grymmt

måste påstå att det är den bästa internetlevernatören jag träffat på... har 100mbit betalar 0 kr månaden.. Våran bostadsrättsförening påstår sig betala den men det är nog lik förbannat jag som gör det.. men back on track.. det har fungerat kanon likaså när det blivit problem så har dom fixat det på några sekunder..
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag tycker att du överdriver lite. Säg den leverantör som inte tar betalt för flytt osv. Jag har själv BBB och 8mbit samt ip-telefoni. 19:- månaden kostar telefonabonnemanget... Senaste räkningen var på 350:- då med alla samtal inräknat.
I sommras var det lite strul med inkopplingen av internet i lägenheten, så jag var utan internet i ca 2 månader. Detta kompenserade BBB mig med att ge mig 400:- i samtalspott samt indragen månadsavgrift under dessa månader.
Detta utan att egentligen ha gnällt såvärst mycket :tummenupp
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
495 för att flytta abb blir nog svårt att komma undan, de måste ju skicka ut folk att koppla om i station osv. Det är oftast inte bbbs egna snubbar som gör sånt, brukar vara någon underleverantör som Skanova tex, telias snubbar.

han som kom och kopplade in mitt bredband idag behövde inte göra nått, allt var färdigt fast hon som hade bott här tidigare inte hade internet.. jag kännde killen som installerar så det blev kaffe istället... hehe

gnäll inte över ören...

jag fick 10,000:- räkning för 2 timmars användande av turbo 3g i tyskland förra veckan, samt spärrat abonnemang om jag inte dega 7 lax förskott på kommande faktura...

snacka om ¤#&!/%/!%¤"/%/:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

ska du ta livet av dig :va shit..... det var saftigt...!
 
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nu vet inte jag vart du flyttar eller så men kolla med Telia eller liknande...för är det till villa kan de vara den bästa lösningen.
Annars kolla upp vad som finns i huset i dagens läge, de kan ju vara så att dom har nått erbjudande i de huset (om de är lägenhet)
det nya stället är ett parhus.. så inga direkta erbjudanden... har inte bestämt mig för vad det blir (BBB, Telia, Glocalnet) nån av dom... sisstnämnda är sissta alternativet... MEN tycker fortfarande att det SUGER att man ska helt plötsligt få betala mer för något sämre.... fick 299:-/månaden när jag bode i villa för 2 år sen... å dom kan inte fixa det nu.. :mad

räknar man lite snabbt på det så kostar 299/24= 12,5:-/Mbit och nu skulle det kosta 338/8= 42,25:-/Mbit altså en höjning med 338% för att vara kvar som kund hos dom, räknar man så så känns det jävligt mycket...
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
BBB är bra om man har BBB via fiber (dvs tp kablen i väggen) Har man BBB adsl eller vdsl så är det fullkomligt skit.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
gnäll inte över ören...

jag fick 10,000:- räkning för 2 timmars användande av turbo 3g i tyskland förra veckan, samt spärrat abonnemang om jag inte dega 7 lax förskott på kommande faktura...

snacka om ¤#&!/%/!%¤"/%/:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Har du bildbevis? Jag vill inte vara den som är näsvis men 83,3kr per minut låter fruktansvärt överdrivet, jag ska se det om jag ska tro det.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Provat att anvanda Skype istallet? Billigt i jamforelse, men jag tror inte man kan porta numret. Ringer man mycket utomlands blir det garanterat billigare an de vanligaste alternativen.
Anvender sjalv SkypeOut, men har ingen anvandning for en hemtelefon sa jag har aldrig provat SkypeIn. Nagon som testat och ar nojd/missnojd??

ringer via msn istället funkar kanon bra. Inga prob. med kvale och slipper ha skype som ja inte va förtjust över när ja prova.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Har du bildbevis? Jag vill inte vara den som är näsvis men 83,3kr per minut låter fruktansvärt överdrivet, jag ska se det om jag ska tro det.

Det är säkert ingen överdrift. När man surfar på utländska nät där man inte har abbonemang så tar de betalt per mbyte, priser uppåt 200kr mbyte är inte ovanligt. Blir snabbt pengar.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har du bildbevis? Jag vill inte vara den som är näsvis men 83,3kr per minut låter fruktansvärt överdrivet, jag ska se det om jag ska tro det.

$15/Mb tror jag roamingen ligger på när jag använder min amerkanska mobil i Europa.
Europeiska aktörer blev väl dock tvingade av EU att sänka sina roamingavgifter? Kanske bara gällde samtal iofs...

AT&T har efterskänkt en hel del skulder till användare som inte hade en aaaaning om att det var så dyrt? Eller att datatrafik ens var påslaget... :rolleyes:
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top