Breda MC-stövlar

De kan jag personligen oxå rekommendera. Grymt bra stövlar för lite bredare fötter. :D

Låter ju suveränt! Hur många storlekar har ni behövt gå upp från er ordinarie storlek på skor för SM-X:en?

Har breda fötter själv och fick tag på ett par Oxtar förra året.
Mycket sköna stövlar med bra skydd och mina är med gore-tex, torrskod hittills.:D

Oxtar har hela linjen med stövlar, race, touring, cross och görs i damstorlek.

Lånar tråden lite!

Jag har ett annat problem med de här jäkla stövlarna - jag har för breda vader.
Kör mycket cross och enduro, samt rider, så vaderna får ju jobba en del. Har äntligen hittat en crosstövel som går att knäppa, men nån stövel för gatåka och sporthoj har jag ännu inte hittat.
Till saken hör att jag har 36-37, de flesta stövlar går bara ner till 38, och de är verkligen gigantiska. Något tips?

Lånar tråden lite!

Kör mycket cross och enduro, samt rider, så vaderna får ju jobba en del. Har äntligen hittat en crosstövel som går att knäppa, men nån stövel för gatåka och sporthoj har jag ännu inte hittat.
Till saken hör att jag har 36-37, de flesta stövlar går bara ner till 38, och de är verkligen gigantiska. Något tips?

Alpinestars SMX plus finns i storlek 36-48 :tummenupp

Lånar tråden lite!

Jag har samma problem som du. Alla mcskor jag provat går inte att fästa/knäppa/dra igen riktigt pga mina breda vader/ben.

Har faktiskt bara hittat ett par mcskor som det går att dra ända upp det är dainese mcstövlar från deras nya kollektion. Ser ut helt ok ingen racestövel men touring funkar

Alpinestars SMX plus finns i storlek 36-48 :tummenupp

Är de breda upptill så de täcker mina tjockisvader?

Jag har samma problem som du. Alla mcskor jag provat går inte att fästa/knäppa/dra igen riktigt pga mina breda vader/ben.

Har faktiskt bara hittat ett par mcskor som det går att dra ända upp det är dainese mcstövlar från deras nya kollektion. Ser ut helt ok ingen racestövel men touring funkar

Jag har också någon dainesestövel, touringaktig just nu.. Men den fanns bara ner till 38, så den är jättestor i foten, och går bara att med nöd och näppe knäppa, om man kämpar som fan!

Last edited:

Jag har också någon dainesestövel, touringaktig just nu.. Men den fanns bara ner till 38, så den är jättestor i foten, och går bara att med nöd och näppe knäppa, om man kämpar som fan!

Breda spännen upptill så nog borde du får plats :tungan
Värt att prova iaf.

Men hallå, du får väl testa dem?

Han vet väl inte hur tjocka vader du har... :rolleyes:

Breda spännen upptill så nog borde du får plats :tungan
Värt att prova iaf.

Ja, det är värt att testa! Borde ju finnas någon sådan minidojja till mej på mässan! :tummenupp

Men hallå, du får väl testa dem?

Han vet väl inte hur tjocka vader du har... :rolleyes:

Dah.. Menade ju mer på.. överlag.. bah, kan inte ens förklara mig. Menade något i stil med ifall de hade.. Äsch, jag ger upp, du vet vad jag menade...!

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back