Breda MC-stövlar

HTFR Daniel

Hojsugen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke II
Min sambo som nu fått upp ögonen för hojåkning vill köpa egen hoj och vi har börjat köpa utrustning till henne. Vi har hittat byxor, jacka, handskar, hjälm osv. Men stövlar går inte hitta. Hon har nämligen fötter som Kajsa Anka. De är breda. Hon har storlek 38 på längden men eftersom hennes fötter är så breda så får hon inte på sig stövlar i den storleken. Är det någon som har något bra tips? Antigen på nåt märke som gör lite bredare stövlar eller nåt annat tips om vad vi kan göra.
Hon vill ha en touring-hoj eller R-hoj så inga glidar-kläder....fransar och sånt trams...

///Daniel

Gör som när man har köpt ett riktigt tight skinställ. Duscha.... :tummenupp
Köp ett par touring-stövlar i skinn blöt ner dom ordentligt och lägg/tryck i ngt som pressar ut skinnet.. Har aldrig provat själv.. men om du skulle få brist på andra förslag så ni ju prova. :)

Jag har både långa och breda fötter.Kör med sidi vertigo funkar bra för mig iallafall iofs har jag storlek 50:D

Gaernes crosstövlar har otroligt rymlig passform.Är det lika på landsvägsmodellerna kan det vara värt att prova kanske?

Är det någon som har något bra tips?

Diadora Easy :tummenupp

Finns blandannat på McPoolen i sundbyberg.

Billig dessutom

EDIT: Man KAN bli tvungen att gå upp en storlek på längden om man har väldigt breda fötter. Men det är ju inget större problem på en MC-stövel. Det är värre med löparskor eller promenadisar.

Last edited:
Har samma problem, använder just nu alpinestars s-mx (en strl för stor) o dom funkar bra. Alpinestars är nog d märket som generellt gör lite smalare dojjor men just den här modellen är bred.
Annars så skulle jag prova oxtar, de flesta av deras stövlar är åt de bredare hållet.
Hon kan även lämna in stövlarna till en skomakare som lästar ut dom, kostar runt en hundring, brukar bli riktigt bra.

Ha de

Triumph har stövlar med ganska bred läst, kostar ca 2000kr och är snygga och diskreta. Du kan kolla på deras hemsida. Finns en kort och hög variant,
jag har den höga och den passar mina KA-fötter.
Erich

Lyfter denna tråd lite... Jag har jätteproblem att hitta stövlar som passar mina ladugårdsbreda fötter, när jag var hos min lokale MC-butik, så var det bara en touringmodell som passade i strl 47, normalt har jag 43-44 i storlek på skor.

Vill ha en billig samt lite sportig modell, gärna helsvarta. Någon som vet!?

Ps. Tänkte att det kan ju inte vara bra att åka omkring i alldeles förstora stövlar, därför blev det inget köp. Ds.

Ps2. Kan vara intresserad av att köpa ett par begagnat oxå Ds2.

Last edited:
Lyfter denna tråd lite... Jag har jätteproblem att hitta stövlar som passar mina ladugårdsbreda fötter, när jag var hos min lokale MC-butik, så var det bara en touringmodell som passade i strl 47, normalt har jag 43-44 i storlek på skor.

Vill ha en billig samt lite sportig modell, gärna helsvarta. Någon som vet!?

Ps. Tänkte att det kan ju inte vara bra att åka omkring i alldeles förstora stövlar, därför blev det inget köp. Ds.

Ps2. Kan vara intresserad av att köpa ett par begagnat oxå Ds2.

Har du provat ngt inhemsk märke spm tex Lindstrands, Jofama eller Halvarsson? Jag har -liksom många andra svenskar- breda fossingar och Lindstrands har passat perfekt. Dainese och sånt ibland verkar ibland vara för smalare kontinentala fötter.

Last edited:
Har du provat ngt inhemsk märke spm tex Lindstrands, Jofama eller Halvarsson? Jag har -liksom många andra svenskar- breda fossingar och Lindstrands har passat perfekt. Dainese och sånt ibland verkar ibland vara för smalare kontinentala fötter.

Smart! Ska kolla upp detta om min lokale MC-handlare har något hemma. Det är lite jobbigt när det är ont om cash man lockas av att beställa från nätet någon billig modell, men man har ingen aning om dom kommer passa eller inte...

Alpinestars stövlar! Min sambo har samma mått på fötter, de passar perfekt.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back