Brats, brats-wannabe, stekare eller livsnjutare

Det är när man läser artiklar skrivna som den i Aftonbladet man tycker att allt är åt helvete. Det är ju inte så att man märker om någon spenderar 1000 kr eller 100 000 kr på krogen. Rätt ofta delar även bratsen på notan. När allt kommer omkring är de rätt snåla även om det ska se ut som de spenderar en förmögenhet. Man brukar inte märka av dem särskilt mycket tycker jag. Ofta väldigt trevliga och sociala om än något skrytsamma ibland. Alltid har de mindervärdeskomplex till någon i sin omgivning. Mest synd om dem själva i slutändan. De som irriterar mig mest ute på krogen är "Bönderna" som laddat upp hemma. Kommit i fel sinnesstämning redan i taxin ner och tänker att de ska erövra världen.

Möjligt att jag att jag trampar på en och annan tå här på forumet som antagligen tillhör såväl brats som bönder. Lite svårt att få en överblick på den anonyma massa som härjar här.

Det sorgliga är ju att de gör det för att synas inte för festandets skull. De skulle ju bli skitsura om servitören plockade bort champange flaskan för att den var slut. Istället för att hälla ut flaskan kan de väl ha lite guts och be servitören komma med en tomflaska och ställa på bordet.

Möt såna där patetiska djävlar spara ihop till 3 st outfits och lever på nudlar i veckan. Är man äkta dricker man louis 14:de ur ett litet cognacsglas som inte syns.

Hoztic; sant! vet inte hur jag kunde missa det :va
Blir väl dock inte samma kultur/skrivirier om den veckan i aftonblaskorna?

Själv är jag lite av en WT-brat. Glider runt i mitt linne och foppatofflor och när socialbidraget kommer så köper jag två dunkar hembränt och häller ut den ena. Alla i kvarteret vill sitta med på min uteplats. Runt mig samlas alltid de mest blonderade singelmammorna (jag är inte ens far till alla barnen) och ibland så lyckas jag även vinka in en eller annan barnlös blondin. Om hon tar sig förbi kamphunden det vill säga.

:tummenupp

Själv är jag lite av en WT-brat. Glider runt i mitt linne och foppatofflor och när socialbidraget kommer så köper jag två dunkar hembränt och häller ut den ena. Alla i kvarteret vill sitta med på min uteplats. Runt mig samlas alltid de mest blonderade singelmammorna (jag är inte ens far till alla barnen) och ibland så lyckas jag även vinka in en eller annan barnlös blondin. Om hon tar sig förbi kamphunden det vill säga.

Mig stör de som fan, men jag vet inte varför egentligen...
De har frisyrer som är riktigt butt ugly och kläder som vem som helst skulle ha blivit utskrattad med för 10 år sedan. De är som barn som spelar teater och låtsas vara rika, fullständigt vidriga gubbar på något vis.

Jag är inte avundsjuk på dem, så det är absolut inte där skon klämmer.
Det är nog en bättre liknelse att tänka på en jobbig fluga en varm sommardag som kretsar kring huvudet. Flugan kan inte göra dig något förnär, men likväl blir man mer och mer irriterad ju längre den håller på och flyger kring skallen.

Tjejerna som dras till dessa bakåtslick-killar är kanske ännu mer patetiska. De manliga fjantar som sysslar med detta kan ju via sina spektakel ofta samla in en liten hord av plastbetuttade läpptroll som de troligen ofta får med till sin hyrda yatch på natten.

Jag tänkte skriva att killarna iallafall får sig ett skjut för pengarna, medan tjejerna blir skjutna utan att få något ut av det (eftersom de jagar rika män, och dessa grabbar oftast är ganska "normalrika"). Men i slutändan så är ju även tjejerna fejkade med sina läppar och julostlökar så det är en klockren loose-loose situation där mannen som säljer champagnen är den enda vinnaren :)

Genast blev jag mindre irriterad på detta fenomen!!!

Jag tycker det låter precis som människan i största allmänhet.
Det är blott ytan och ägodelarna som är annorlunda och specifikt för brats, resten är godtyckligt.
Måste jag vara som 95% av befolkningen, alltså högljutt exhibitionistisk och vulgär bortom ord, då väljer jag nog helst faktiskt att vara en brat framför de andra grupptillhörigheterna inom de nämnda 95 procenten. De har i alla fall god matkultur, snygga kvinnor, roliga sporter, och så håller de sig till sjön.
Vilket är bättre än man kan säga om övriga kulturer av tvivelaktig moral. Ren förbannad rappakalja att den kulturen skulle vara sämre än någon annan. Gå och lägg er.

Last edited:
Det är blott frisyrerna och ägodelarna som är annorlunda och specifikt för brats, resten är godtyckligt.
Måste jag vara som 95% av befolkningen, alltså högljutt exhibitionistisk och vulgär bortom ord, då väljer jag nog helst faktiskt att vara en brat framför de andra grupptillhörigheterna inom de 95 procenten. De har i alla fall god matkultur, snygga kvinnor, roliga sporter, och så håller de sig till sjön.
Vilket är bättre än man kan säga om övriga kulturer av tvivelaktig moral. Ren förbannad rappakalja att den kulturen skulle vara sämre än någon annan. Gå och lägg er.

Den här ska du få av mig: http://open.spotify.com/track/0YVPl8aMZGQghgd2v4AKEw

100.000.- för en hora känns lite överdrivet.. För det är väl bara det killarna betalar för? Killarna som bränner mest pengar får mest tjejjer.. Känns som att även riktigt dyra horor är billigare än så.. (tummenupp)

Last edited:
Om jag hade rejält fett med pengar så skulle jag åka till Peppes tidigt på kvällen före bratsen anländer och köpa upp hela alkohollagret med champagne och grejor så att baren bara har ölen kvar att sälja.
Sedan skulle jag göra häxblandning av alltihop i en stor cistern och dela ut gratis sugrör till alla som vill ha.

Då skulle bratsen tvingas sitta och dricka öl som proletärer och samtidigt se på medans proletärerna dricker upp deras champagne utan att ens betala för det.

Om jag hade rejält fett med pengar så skulle jag åka till Peppes tidigt på kvällen före bratsen anländer och köpa upp hela alkohollagret med champagne och grejor så att baren bara har ölen kvar att sälja.
Sedan skulle jag göra häxblandning av alltihop i en stor cistern och dela ut gratis sugrör till alla som vill ha.

Då skulle bratsen tvingas sitta och dricka öl som proletärer och samtidigt se på medans proletärerna dricker upp deras champagne utan att ens betala för det.

:skrattaåt

Posörer finns det överallt, så varför jag jag irritera mig mer på dessa saker. Avskyr ändå allt folk utanför min krets.

100.000.- för en hora känns lite överdrivet.. För det är väl bara det killarna betalar för? Killarna som bränner mest pengar får mest tjejjer.. Känns som att även riktigt dyra horor är billigare än så.. (tummenupp)
Jag kommer osökt att tänka på Petters Fredrik Snortare och Cecilia Synd:

[YOUTUBE-ID]UuH0i-42h3E[/YOUTUBE-ID]

Men fasen, vi MC-killar borde ju placera oss på kartan sådär också :D
Ha en MC-vecka någonstans, vaska genom att göra burnouts, tävla/stunta istället för att festa.

...ni i varberg för komma in i 2010-talet...vi har redan mc-veckor i stockholm...sätt dig på gräsklippar'n och börja åka hit redan idag så får du se själv...

[YOUTUBE-ID]KgprQQr_phw[/YOUTUBE-ID]

Det är blott ytan och ägodelarna som är annorlunda och specifikt för brats, resten är godtyckligt.
Måste jag vara som 95% av befolkningen, alltså högljutt exhibitionistisk och vulgär bortom ord, då väljer jag nog helst faktiskt att vara en brat framför de andra grupptillhörigheterna inom de nämnda 95 procenten. De har i alla fall god matkultur, snygga kvinnor, roliga sporter, och så håller de sig till sjön.

Nja, det håller jag inte med om. Varför skulle 95% av befolkningen försöka fånga intresse genom att vara högljutt exhibitionistiska och vulgära? Visst, nästan alla människor försöker ju hitta en partner i någon form (tillfällig eller långsiktig), men sättet att fånga andras intresse skiljer sig ganska markant hos flertalet i befolkningen enlilgt min spaning. En del män/pojkar jobbar med charm och bra munläder (här kan en del räknas som högljudda iofs, men bara en del). Andra är trevliga och har vettiga åsikter och fångar partnerns intresse med respekt. Andra försöker vara snygga och vältränade (men alla vältränade är inte exhibitionistiska) etc etc.

Att kvinnorna i den sfären är snygga får stå för dig. Hitta ett exempel på vad jag tror är urtypen.

http://www.jesper.nu/bilder/babes/images/photo1jpg.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...