Bradley Smith värd sin MotoGP-styrning?

Värdig sin styrning???? Är det melodifestivalen vi diskuterar?

Detta var den löjligaste frågeställningen sedan den ovärdige världsmästaren för några år sedan. Åker man snabbt nog för att klara 107% regeln så är man värdig att deltaga.

Det vettigaste som skrivits på detta forum på bra länge...!

Jag förstår inte grejen med alla dessa diskussioner om värdig / ovärdig...? Ett uttryck för den svenska jantelagen...?
 
Ett uttryck för den svenska jantelagen...?
Inte mycket är så missuppfattat och felanvänt som betydelsen av det som kallas för ”jantelagen”. De som kommer viftande med denna ”lag” och dess påhittade svenska ursprung borde läsa på lite om dess riktighet och vad avundsjuka egentligen är och kan vara.

http://www.lukaspsykologen.se/index.php/tag/jantelagen/

Om destruktiv avundsjuka var något typiskt svenskt hade detta lilla land i norr aldrig byggt bilar, flygplan, telefoner eller för den delen världsledande fjädringskomponenter. Och personerna vid länkarna nedan hade på sin höjd varit bönder (dock inget ont om bönder) i ett land där det var ett nationellt kännetecken att inte uppmuntra initiativ och nytänkande. Den ”svenska” jantelagen är nonsens.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gustaf_Dalén
http://sv.wikipedia.org/wiki/Håkan_Lans
http://sv.wikipedia.org/wiki/Niklas_Zennström
 
Last edited:
Det vettigaste som skrivits på detta forum på bra länge...!
Jag förstår inte grejen med alla dessa diskussioner om värdig / ovärdig...? Ett uttryck för den svenska jantelagen...?
Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden. Den handlar inte ordagrant om hurvida BS är värdig sin plats i MotoGP eller inte. Alla som kan fixa en styrning är tack och lov på en nivå som gör att de inte skämmer ut sig. Däremot finns det andra förare som inte får köra MotoGP av ekonomiska eller politiska skäl som sportsligt sätt vore mer lämpade eftersom de presterat bättre.

Till skillnad från andra sporter, där prestationen av utövaren/laget är grunden till avancemanget från en lägre klass/division till en högre, så flyttas folk godtyckligt mellan olika klasser och det är inte ovanligt att utövaren indirekt köper sin plats i en högre serie.
 
...det jag reagerar på är att det är så många andra alternativ som kunnat göra racingen i kungaklassen mer intressant, nu är det övertydligt att pengar och politik är viktat högre än talang.

Bradley tycker jag visar på vad det är för typ av lirare när han pep runt som en flicka i flätor på en liten geggmoppe på Edwards Bootcamp... :fjolla
 
P€RRA;5671741 skrev:
Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden


För att undvika missuppfattningar kanske tråden borde döpas om till
"Nog finns det bättre val än BS till Tech 3?" eller "Vem vill du hellre se i Tech 3 än BS?" :)
 
Last edited:
Till skillnad från andra sporter, där prestationen av utövaren/laget är grunden till avancemanget från en lägre klass/division till en högre, så flyttas folk godtyckligt mellan olika klasser och det är inte ovanligt att utövaren indirekt köper sin plats i en högre serie.
Bradley Smith värd sin MotoGP-styrning? Det kanske han inte är rent krasst merit mässigt. Vilket kan vara/bli ett problem i sig! Fast om killen lyckas bra 2013 så e ju alla glada o nöjda o då faller argumenten mot honom som "ikke värdig" samman som ett okullblåst korthus. Vet igentligen inte vad som är problemet med Smith just idag? De andra som kommer in i MGP kör de gratis utan att behöva pröjsa för sig :va
 
Jag anser nog att det finns ett gäng förare som skulle stå före i kön på MIN lista i alla fall, om man baserar det på rena resultat och prestationer...

Men vi vet ju alla att det inte funkar så i vare sig MotoGP, Moto2, Moto3, WSBK, WSS, eller nån annan motorsport heller för den delen... Man kan alltid "köpa" sig en plats eller få den "tilldelad" av politiska skäl. Klart som korvspad är ju att man inte kommer så lång helt utan talang, eller utan att vara en grymt bra förare, men som Perra skrev så kan man ju kanske tycka att det finna andra förare som presterat bättre som aldrig får en chans i MotoGP... Sen kan man ju tycka vad man vill om det...
 
Last edited:
...det jag reagerar på är att det är så många andra alternativ som kunnat göra racingen i kungaklassen mer intressant, nu är det övertydligt att pengar och politik är viktat högre än talang.

Bradley tycker jag visar på vad det är för typ av lirare när han pep runt som en flicka i flätor på en liten geggmoppe på Edwards Bootcamp... :fjolla

Kan förstå argumentet att det finns andra som är mera värdiga en sån styrning.

Men tycker du det är passande med ord om honom som fjolla ?

Eller är det humor tycker du ?
 
Kan förstå argumentet att det finns andra som är mera värdiga en sån styrning.

Men tycker du det är passande med ord om honom som fjolla ?

Eller är det humor tycker du ?

Njä, humor är det inte, han såg klart fjollig ut på geggmoppen (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht). Frågor på det?
 
Njä, humor är det inte, han såg klart fjollig ut på geggmoppen (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht). Frågor på det?

Är det så du generellt tycker om dom som kör som du beskriver (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht) tex på SMC kurserna där du är instruktör.

Kanske han var ovan vid situationen men kanske inte ett mått på hans förmåga på en roadracinghoj, eller vad tror du?
 
Är det så du generellt tycker om dom som kör som du beskriver (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht) tex på SMC kurserna där du är instruktör.
Men nu får du snart ge dig!

Så fort någon du inte gillar skriver något som kan uppfattas som negativt om en förare så går du på personen bakom inlägget istället för deras åsikt. Vad SGM gör på sin fritid har absolut ingenting med saken att göra! Om din argumentationsteknik haltar så låt bli att skriva istället.
 
Värdig sin styrning???? Är det melodifestivalen vi diskuterar?

Detta var den löjligaste frågeställningen sedan den ovärdige världsmästaren för några år sedan. Åker man snabbt nog för att klara 107% regeln så är man värdig att deltaga.

Och har man spelat spelet hela vägen fram till att sätta sin signatur på ett Motogpkontrakt, då är man minst sagt värdig!
 
Men nu får du snart ge dig!

Så fort någon du inte gillar skriver något som kan uppfattas som negativt om en förare så går du på personen bakom inlägget istället för deras åsikt. Vad SGM gör på sin fritid har absolut ingenting med saken att göra! Om din argumentationsteknik haltar så låt bli att skriva istället.

Nu känner jag SGM lite löst från geggerimoppe tiden, en trevlig prick som brinner för mc åkandet.

Men jag tycker det är löjligt att inte våga stå för sina åsikter här även privat. Eller Är det fel att tänka så, tror inte han skulle tycka alla som kör hoj så "fjolligt" privat utan skulle ge goda råd?

Själv är jag i så fall en väldigt uttalad fjolla utan flätor och pipit röst eftersom jag inte är någon vidare enduro förare.

Kanske man börjar bli för gammal för den här diskussionsnivån?
 
Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden. Den handlar inte ordagrant om hurvida BS är värdig sin plats i MotoGP eller inte. Alla som kan fixa en styrning är tack och lov på en nivå som gör att de inte skämmer ut sig. Däremot finns det andra förare som inte får köra MotoGP av ekonomiska eller politiska skäl som sportsligt sätt vore mer lämpade eftersom de presterat bättre.

Till skillnad från andra sporter, där prestationen av utövaren/laget är grunden till avancemanget från en lägre klass/division till en högre, så flyttas folk godtyckligt mellan olika klasser och det är inte ovanligt att utövaren indirekt köper sin plats i en högre serie.

Hoppas det inte är fotboll, eller hockey du menar! Friidrott, nja kanske....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top