Köpte förra sommaren en ny Hornet -08 med ABS av Honda City i Upplands Väsby till ett bra pris. 
Hojen har funkat jättebra och allt har varit frid och fröjd. I slutet på augusti så börjar ABS-lampan lysa en torsdag på väg till jobbet. Samma sak nästa dag, släcks efter start, tänds och lyser 30 sek till 5 minuter, släcks, tänds. Åker på måndagen till Honda City utan tidbokning och pratar med dem, måste lämna bågen.
De ringer efter ett par dagar, har inte hittat felet, datorn lämnar inga felkoder. Frågar om när jag bytt däck senast, monterat blinkers, bytt nummerskyltsbelysning mm. Vi ska höras… Efter ytterligare några dagar ringer jag, de inte hittat felet… efter en halvtimme ringer killen som mekar själv tillbaks, vill veta hur det hänt, blinkers bla bla. Han har kollat, ABS funktionen utslagen.
Telefonkontakt ett par dagar senare igen, ingen förändring. De har bestämt sig för att byta centralenheten som kostar en bit över 20 tusen, leverans tid, vänta, vänta. Den kommer och då har det gått typ 2,5 vecka, de byter, samma fel!
Efter ytterligare ett par tre dagar ringer de. HITTAR INTE FELET!!
Väntar åtgärdsförslag från Honda Sverige. Om jag vill kan jag hämta bågen och ha den medan alla väntar. Jag tackar nej, moppen jag köpt för att ta mig till jobbet i vinter får vara transport till och från jobbet. Ska även resa bort en vecka.
Hem från resan, vad har hänt? Inget! Nu börjar jag trycka på. Vi blir snabbt överens om att någon kompensation måste till men att vi fixar bågen först. Man beställer hem alla övriga komponenter som givare mm som borde fel-larma. Någonstans funkar det tydligen inte… Ska ta 5 dagar, på leveransdagen får jag besked att sakerna är restade och kommer om en vecka, jag är inte nöjd.
De ringer en timme senare och berättar att de kommer plocka delarna från en ny 2009:a som står i deras visningshall för att slippa vänta. Ringer efter ytterligare 2 dagar, bågen är klar!!! Någonstans här i slutskedet får de ett tips på en koppling mitt i kabelstammen där någon annan haft glapp och det visar sig vara felet.
Nu har bågen stått i 5,5 vecka… Jag påminner om att jag vill bli kompenserad och de frågar hur. Jag säger att jag tycker de har skött detta OK även om mycket tid gått. Jag kan tänka mig ett presentkort. De ska prata med Honda Sverige. Efter ett par dagar ringer de och säger att de inte fått svar från Honda Sverige än men eftersom de lovat att återkomma fredag så gör de det: Av Honda City i Upplands Väsby får jag ett presentkort på 5000 SEK.
Är jag inte nöjd får jag gå på Honda Sverige.
Måste säga att jag är nöjd. Jag påpekar när jag hämtar kortet att Honda Sverige borde vara med och dela men att jag lämnar det till dem båda att avgöra.
Visst, nästa sensommar vill jag inte alls byta bort hojen i 5,5 veckor mot 5000 men jag känner mig säker på att jag är kund på rätt ställe!
Visst kan det bli fel men då gäller det att göra rätt!

Hojen har funkat jättebra och allt har varit frid och fröjd. I slutet på augusti så börjar ABS-lampan lysa en torsdag på väg till jobbet. Samma sak nästa dag, släcks efter start, tänds och lyser 30 sek till 5 minuter, släcks, tänds. Åker på måndagen till Honda City utan tidbokning och pratar med dem, måste lämna bågen.

De ringer efter ett par dagar, har inte hittat felet, datorn lämnar inga felkoder. Frågar om när jag bytt däck senast, monterat blinkers, bytt nummerskyltsbelysning mm. Vi ska höras… Efter ytterligare några dagar ringer jag, de inte hittat felet… efter en halvtimme ringer killen som mekar själv tillbaks, vill veta hur det hänt, blinkers bla bla. Han har kollat, ABS funktionen utslagen.
Telefonkontakt ett par dagar senare igen, ingen förändring. De har bestämt sig för att byta centralenheten som kostar en bit över 20 tusen, leverans tid, vänta, vänta. Den kommer och då har det gått typ 2,5 vecka, de byter, samma fel!
Efter ytterligare ett par tre dagar ringer de. HITTAR INTE FELET!!

Hem från resan, vad har hänt? Inget! Nu börjar jag trycka på. Vi blir snabbt överens om att någon kompensation måste till men att vi fixar bågen först. Man beställer hem alla övriga komponenter som givare mm som borde fel-larma. Någonstans funkar det tydligen inte… Ska ta 5 dagar, på leveransdagen får jag besked att sakerna är restade och kommer om en vecka, jag är inte nöjd.

De ringer en timme senare och berättar att de kommer plocka delarna från en ny 2009:a som står i deras visningshall för att slippa vänta. Ringer efter ytterligare 2 dagar, bågen är klar!!! Någonstans här i slutskedet får de ett tips på en koppling mitt i kabelstammen där någon annan haft glapp och det visar sig vara felet.
Nu har bågen stått i 5,5 vecka… Jag påminner om att jag vill bli kompenserad och de frågar hur. Jag säger att jag tycker de har skött detta OK även om mycket tid gått. Jag kan tänka mig ett presentkort. De ska prata med Honda Sverige. Efter ett par dagar ringer de och säger att de inte fått svar från Honda Sverige än men eftersom de lovat att återkomma fredag så gör de det: Av Honda City i Upplands Väsby får jag ett presentkort på 5000 SEK.

Måste säga att jag är nöjd. Jag påpekar när jag hämtar kortet att Honda Sverige borde vara med och dela men att jag lämnar det till dem båda att avgöra.
Visst, nästa sensommar vill jag inte alls byta bort hojen i 5,5 veckor mot 5000 men jag känner mig säker på att jag är kund på rätt ställe!
Visst kan det bli fel men då gäller det att göra rätt!