Bra sporthoj för runt 40k?

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
KTM 625 -06
Har äntligen lyckats ta mitt körkort så man får köra UTAN sällskap iaf :)

Har en KTM 640 SMC -00 för tillfället, men det känns som att motard inte är min grej egentligen... Visst den är rolig på småvägar o i stan och pigg som fan, men att köra nån längre bit är ju omöjligt. Skakar, väsnas, låg toppfart etc.

Hade tidigare en Thundercat 600 som jag var ganska nöjd med men nu funderar jag på vad man kan hitta för nt annat kul för runt 40k?
Motorstorlek spelar inte så stor roll, kör lugnt och med huvet så det går lika bra med 1000 som en 600 t.ex.

Krav:
- relativt billig att försäkra
- ska funka att köra långt på i hyfsat hög hastighet, men vill ändå inte ha nåt 250kilos touringmonster.
- SNYGG naturligtvis
- driftsäkert
- viktigaste: KUL att köra på kurvig väg

VTR 1000F, kanontwin med 110 hp, gryyymt vrid och funkar kanon om man ska åka en bit. Annars är en CBR 900RR Fireblade en rolig cykel, du borde kunna få en 97-99 för dom pengarna.

Köp en R1a! :tummenupp

Eller en Yamaha YZF 750R, prestanda som en r6a, väghållning som en r1a:tummenupp Försäkring som en touringhoj :tummenupp

Inte helt otippat skulle jag föreslå en tidig R1. :) För 40k får du kanske inte en i absolut toppskick, men kanske en som bara har lite lätt skrapad plast. Har inte kört motsvarande R6, men dom är väl också bra och en aning billigare än R1:orna.

Bra forslag med R1, dom ar ju billiga att forsakra :tummenupp
Kan rekomendera VFR 750, den ar rolig! jag har dock bara kort gsx 750 pa korskolan, africa twin samt min egen vfr 750. Inte mycket till jamforelse. VFRen ar billig att forsakra genom IF.

R1/cbr/gsxr är ju bra sportiga hojjar! tror hondorna brukar ligga bäst till när man väl pratar med försäkringsbolaget..

köp dig en ZX9R från -98 och nyare drift säker snygg och inte så farligt dyr att försäkra går lika bra att åka bana som åka lång turer =)

Jag är ju tyvärr bara 24, så det finns kanske inga med "billig" försäkring direkt?
1000-1500 räknar jag INTE som billigt egentligen. Men man får väl stå ut över sommaren.

Hur dyra är egentligen R1orna att försäkra?

Honda Firestorm, Blackbird och X11 ligger i sporttouringklass hos IF. Dom är alla tre roliga att köra och om du fyller 25 i år så är det inga problem att försäkra dom för dig.

Jag skulle nog köpa en firestorm om jag var du. Skitkul hoj!

Eller kanske en RSV Mille 1000R.. också kul.. men lite dyrare i ägandet..

Har en retta 99 som kostar mig nästan 700/mån halv på salusansvar det va det billigaste jag hittade(28år):tummenupp

Jag har en ZX9R -98, försäkringen är ca halvapriset jämfört med en CBR900 t ex. Så den ligger bra i försäkringspris. Sen om den uppfyller dina andra krav vet jag inte.

Jag är ju tyvärr bara 24, så det finns kanske inga med "billig" försäkring direkt?
1000-1500 räknar jag INTE som billigt egentligen. Men man får väl stå ut över sommaren.

Hur dyra är egentligen R1orna att försäkra?

Tjöp nån gammal häck och ha endast trafik/halv o håll tummarna?:)

En riktigt gammal sporthoj borde inte vara så svindyr. Vad är taket?

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back