Bra ryggskydd?!

Täcker det där Dainese Wave på bilden ovan verkligen tillräckligt högt upp?

Har ett UFO idag, men det känns lite stenålder på nåt sätt. Finns det några safetyjackets med löstagbara ärmar så man kan använda den både under skinnställ eller under en vanlig tröja?

Det ska inte täcka för långt uppåt. Då kan du slå i det med hjälmen vid en ev olycka och whiplash är inte så kul;)

Årets lidl ryggskydd var INTE samma som förra året. Jag köpte ett par i olika storlekar för att låna ut till eventuella passagerare. Dom lär ju fungera om det smäller, men dom är lika sköna som att tejpa fast en spånskiva på ryggen med gaffatejp.

Jag måste säga att lidls spånskiva är rätt skön.

kör med ufo's skydd också.. blir lite varmt men inte värre än resten av stället på sommardagarna.
Fick näst bäst betyg i något test när jag köpte det (2004), halvarssons var bättre men det kändes inte lika bra att ha på sig. :)

Vad jag minns så råder motsatsen av vad Zee skriver

Jag har haft fel tidigare om ändock makalöst sällan. Så det verkar ytterst osannolikt att så skulle vara fallet och det är inget vi bör utgå från. Men visst, säker är jag ju inte. Förutom att Lidl-skyddet skulle rokca röva.

Vad tror ni om ett sånt här (Tech Back Protector)? Utan "njurbälte". Sitter det där det ska om man klotar?!

Bifogat

• Alpinestar.jpg
    Alpinestar.jpg
    17.7 KB · Visningar: 48
Har Lidls spånplanka. Den funkar än så länge. Å andra sidan har jag inte så stor erfarenhet av skyddsgrejer..:näsblod

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back