Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Jag lyckades helt utan kontakter.... men 1500 är ett bra pris...
//jaG
//jaG
Kay skrev:Får köpa helt nya för 1500.- . Bra med kontakter![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
WestW skrev:Alpinestars Supertech verkar vara en bra prisvärd stövler tycker jag.
Hittar man någon bättre stövel billigare?
Jag har inte sett några med lika bra skydd för samma eller mindre pengar.
![]()
![]()
Mcbudet skrev:Tycker dom är för tunga kolla in daienese stövlarna kommer inte ihåg vad modellen heter men dom ser ut som tunna skinstövlar menhar tokbra fotledsskydd och bra sula! och dom är bra lätta!
kän och skit tar stryk vid en vurpa med förtunga stövlar tänk på det!
Mcbudet skrev:Tycker dom är för tunga kolla in daienese stövlarna kommer inte ihåg vad modellen heter men dom ser ut som tunna skinstövlar menhar tokbra fotledsskydd och bra sula! och dom är bra lätta!
kän och skit tar stryk vid en vurpa med förtunga stövlar tänk på det!
outsider skrev:oftast får man vad man betalar för, men Bara för att de e det dyraste så behöver det inte vara bäst, men för det ska man inte köpa det billigaste som oftast e skit. Man får känna på hur saken i fråga känns i kvalitet
vet inte hur det e med mc saker men med mycket annat e det så

Finns några olika modeller av D-Axial (Out/Light Out/Light In).WestW skrev:D-Axial tror jag dom heter.
Nån som vet var man köper dom och vad dom kostar?
http://www.dainese.be/en/moto/boots/ skrev:D-Axial Out
Protection
Anti-torsion system with internal shoe made of carbon fibre that integrates the heel/malleolus-guard with the front shin-guard. Hard plastic toe with replaceable plastic slider. Instep tightening strap.
Comfort
Double-zip back opening.
Elasticated bellow joints on instep, heel and calf.
This is basicly the same boot as the D-Axial light Out boot. In this case, they use less of the more expensive but lighter materials like burned carbon or titanium. This of course explains the difference in price with the more expensive 'light' version.
http://www.dainese.be/en/moto/boots/ skrev:D-Axial Light Out
Protection
Anti-torsion system with internal shoe made of carbon and Kevlar® fibre that integrates the heel/malleolus-guard with the front shin-guard. Hard carbon-fibre toe with replaceable titanium slider. Instep tightening strap.
Comfort
Double-zip back opening.
This is a special light weight version of the 'standard' D-Axial Out boot. In this case, they use lighter, more exclusive materials like carbon (f.e. at the tip and the internal mechanism), titanium (sliders and internal mechanism) and other lightweight materials. This of course explains the difference in price with the 'normal' D-Axial.
This is the 'OUT'-version, wich means that the boot is worn over the pants!! There is also the 'D-Axial light In' with a Velcro patch at the shinbone, so that Dainese pants with the opposite Velcro patch inside can be worn over de boots.
http://www.dainese.be/en/moto/boots/ skrev:D-Axial Light In
Protection
Anti-torsion system with internal shoe made of carbon and Kevlar® fibre that integrates the heel/malleolus-guard with the front shin-guard. Hard carbon-fibre toe with replaceable titanium slider. Instep tightening strap.
Comfort
Fully connecting suit zip.
Double-zip back opening.
En polare har såna (in-varianten) och han kommer inte att köpa dem igen. Han tycker inte att de känns säkra.WestW skrev:D-Axial tror jag dom heter.
Nån som vet var man köper dom och vad dom kostar?
ThiMan skrev:Nån som vet var man kan köpa Oxtar TCS Evo i Stockholms området..
Har inte sett den på AVA eller MCvaruhuset...men jag kanske hade ögonen på nåt annat...???
Bingo skrev:En polare har såna (in-varianten) och han kommer inte att köpa dem igen. Han tycker inte att de känns säkra.
Dom har jag. dom e bra förutom hård sula.maverick_750rr skrev:SIDI Vertibra 2 e mina nästa. Försök inte ändra mig för det tog flera år att fatta det beslutet!!!
750RR
Han köpte dem nog mest för att han tycker att de var snygga - de enda man har innanför stälelt. Men efter en vurpa i somras tittade han på dem ur ett striktare säkerhetsperspektiv och då kom han fram till att skydden var i klenaste laget. Han påstår inte att de är skräp, bara att det finns grejer som verkar säkrare.WestW skrev:Av vilken anledning? Vore intressant att höra så man inte köper nått skräp för flera tusen.
Kay skrev:Supertech vs SM-X plus... vilken ska jag köpa? Skit i pengarna helt, är säkerheten så mycket bättre på Supertech? Det är så va? Finns det några fördelar med SM-X? Jag tycker den känns väldigt bekväm och lätt = Osäker?
Kay skrev:Supertech vs SM-X plus... vilken ska jag köpa? Skit i pengarna helt, är säkerheten så mycket bättre på Supertech? Det är så va? Finns det några fördelar med SM-X? Jag tycker den känns väldigt bekväm och lätt = Osäker?
|
|
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
|
|
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |