Bra posörgator?

Gick med
18 May 2004
Hoj
Ingen...
Tjena RR:s!

Vintertid är det kyligt att köra snabbt under längre tid och därför måste man förstås blanda sin snabba körning med lite posering. :hihi
Så till frågan:
Vilken gata/gator ni tycker är bra posörgator för att visa upp sig? :tuttar
Mina två favoriter är:
-Södra Förstadsgatan från Södervärn ner till Triangeln
-En repa runt Gustav eller Stortorget (synd man inte har stereo :rolleyes: )

Posera

Varför inte prova gågatan från Triangeln till Gustav.
Garanterad uppmärksamhet :näsblod

Vi körde upp vid Telia-butiken på gågatan mellan Triangeln och Gustav i somras, sick-sackande krypkörning en bit in och ställde hojarna utanför Espresso House... Iklädda shorts och linne... Uppmärksamhets faktor 100 :D

Drottninggatan...till rödljuset vid latinskolan, U-sväng tillbax...till rödljuset vid Fersens väg, U-sväng tillbax...osv... Får du övergångsstället på gågatan...samt när du fått upp tempot lite även polishuset och dess invånare... :tummenupp

Naken på E6:an ger massor av posörpoäng...

Är det du som kör en blå/svart - körde i lördags eftermiddag?

Rikard Thunderace skrev:
Tjena RR:s!

Vintertid är det kyligt att köra snabbt under längre tid och därför måste man förstås blanda sin snabba körning med lite posering. :hihi
Så till frågan:
Vilken gata/gator ni tycker är bra posörgator för att visa upp sig? :tuttar
Mina två favoriter är:
-Södra Förstadsgatan från Södervärn ner till Triangeln
-En repa runt Gustav eller Stortorget (synd man inte har stereo :rolleyes: )

majtii skrev:
Gärna över 120kmh också :nicka
Äkta outlawposör.

Fy dig Majtii..........det finns hastighetsbegränsningar + att på denna s.k gågata får endast fordon med tillstånd färdas. Tycker det är anmärkningsvärt att ni uppmanar till hastighetsöverträdelser och massa busåkande. Har läst både om wheelies och stoppies. Fy på er. Se nu till att köra med insidan och håll farten. Eller e ni helt von vettet :D

Von Vettet skrev:
Fy dig Majtii..........det finns hastighetsbegränsningar + att på denna s.k gågata får endast fordon med tillstånd färdas. Tycker det är anmärkningsvärt att ni uppmanar till hastighetsöverträdelser och massa busåkande. Har läst både om wheelies och stoppies. Fy på er. Se nu till att köra med insidan och håll farten. Eller e ni helt von vettet :D

Jag hoppas du inte drevar ner din nya hoj, så mycket som du gjorde med din gamla. Den gick ju knappt över 110 km/h med den drevningen, men wheela...det kunde den! :rofl
Vi var ju inne i Malmö ungefär samtidigt när vi körde från Sjöborakan och som du vet kör jag aldrig snabbare än angiven hastighet! :tomten

Rikard Thunderace skrev:
Japp, stämmer bra! Var det dig vi träffade vid St Pauli eller?

Ja..om den du träffade vi rödljuset hade en CRF 450 Motard...Ajja, nu vet man vem du är iaf. Alltid kul att ha en referens.

Mvh//ZS

Von Vettet skrev:

Jaa... Förlåt, ville inte uppmana till sådana olagligheter. *Står i skamvrån* :gråta

Rikard Thunderace skrev:
Haha, du kommer att vara långsammast i gruppen (som vanligt) vid onsdagskörningarna! :rolleyes: :D

Du har helt rätt. Jag ser en stolthet i att måna om er andra och konsekvent hålla mig längst bak i pölsegruppen.... :D

Ska dessutom inhandla en hög cykelflagga i rött på claes-olssons :rofl
Våga vägra lagvidr :hihi igheter

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien