Ok, Gamlestaden.
Jag bodde där i två år och trivdes väldigt bra (Harald stakegatan), låst innergård med lekplats, utemöbler, STOR grillplats. De enda som var lite jobbigt var småungarna som var intreserade av hojen men det är nog svårt att undvika små fingeravtryck oavsett vart man bor.
Det HAR VARIT en hel del busliv med skottlossning och handgranatkastning men detta är helt borta nu då polisen tog i med hårdhandskarna mot de gäng som stred inbördes. I samma veva så fick vi en securitasvakt som patrulerade under nätterna och hej vips var området hur lugnt som helst.
Det finns en knutpunkt för spårvagnarna vid gamlestaden så det går en spårvagn in till city var 3-4minut. Resan tar 7 minuter utmed snabbspåret och 15 minuter över redbergsplatsen, två av tre vagnar går över snabbspåret.
Anledningen till att jag flyttade var att min dåvarande flickvän/sambo drog åt helvete och lämnade mig ensam i en trea på 80kvadrad och inga möbler............... Skitkul.
Jag letade faktiskt efter en mindre lägenhet i samma område men hittade ingen som ville byta med mig annars så hade jag blivigt kvar där.
Var det inte underdog som bodde där nu?
Edit: lite till, Det ligger inte inne i centrum utan hamnar lite off med en tågrangerbangård och E6/E20 mellan sig och de mer centrala delarna av staden. Inga problem då det är utmärkta kommunikationer och det finns ett eget litet torg med affärer, bank,post och sådant där.