Bra och gratis program för att göra hemsidor med?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Finns det ett bra och gratis program som man kan göra hemsidor med? Gärna med fungerande och förståeliga instruktioner för en html-nolla som undertecknad.

Gustav O skrev:
Finns det ett bra och gratis program som man kan göra hemsidor med? Gärna med fungerande och förståeliga instruktioner för en html-nolla som undertecknad.
finns en uppsjö program. men när det gäller guider ska du surfa runt lite på nätet. där finns allt man behöver veta... teoretiskt sett skulle jag kunna köra med dreamweaver ultradev... x 6.0 swe.. har teoretiskt sett en guide i pdf format till den... bra program... teoretiskt.... hojta till om det låter bra

En kodbelysare tycker jag faktiskt slår att bara använda notpad.. tex. Araneae eller vad fan den heter.. Superbra.. Visst ren kod i alla ära, en en belysare underlättar ju..

Fluxir skrev:

Jaha, hur fan gör man då om man är en "noob" när det gäller hemsidor!?

Satt en stund(läs minst 20min) nyss, men inte fan blev jag klokare av det programmet.

Laddade hem nått gratisprogram på 20-30mb för nått år sedan å det var då fan så mkt mindre invecklat än vad Dreamweaver verkar vara! :huvet

:argpådato :)

Fotrally skrev:
Laddade hem nått gratisprogram på 20-30mb för nått år sedan å det var då fan så mkt mindre invecklat än vad Dreamweaver verkar vara! :huvet
Dreamweaver är för professionals eller geeks... :fakta

Jag är åxå ute efter ett lätt program som man kan göra hemsidor med. Jag vill kunna lägga upp bilder och jag vill ha en gästbok. Det måste ju finnas nått program för folk som är helt borta när det gäller hemsidor. Tacksam för tips.

Frontpage är ju ganska enkelt, det brukar medfölja vissa Officepaket & med det kan man göra bra & enkla sidor!

DR_Gonzo - kolla med ditt webhotel om det inte finns ett färdigt script för gästbok annars så finns det mycket enkla varianter av gästböcker skrivna i Php T.ex. en "shoutbox"

DR_Gonzo skrev:
Jag är åxå ute efter ett lätt program som man kan göra hemsidor med. Jag vill kunna lägga upp bilder och jag vill ha en gästbok. Det måste ju finnas nått program för folk som är helt borta när det gäller hemsidor. Tacksam för tips.

Googla efter "Content management systems" eller CMS. Då borde du hitta en hel del....

Starstriker skrev:
Googla efter "Content management systems" eller CMS. Då borde du hitta en hel del....

Hitta en hel del? Elva miljoner träffar... pust. Vet nån om der finns nån vettig bok man kan läsa då?

Jag köpte nån PC-tidning där det medföljde programm som lovade en hemsida på fem minuter med det skulle vara fem jävligt långa minuter det. Och sen kostade det naruligtvis om man vill ha en sida som inte gör att folk somnar bara dom tittar på den. Jag hittade "First Page" på Download.com men det var fan inte lätt det heller. Var det First Page du menade newstead? Jag lyckades göra lite saker med det men det känns fortfarande som om man är ute på hal is.

Tex är phpwebsite ett bra gratis cms system.
Testa det :) Allt du behöver kunna i kodväg är att surfa
med valfri webläsare.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph