Bra motard för 30 lakan?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Har redan en R1:a för gatan och en WR 250 F för skogen. Funderade även på att införskaffa mig en Aprilia RS 250 (har precis sålt en som var för fin för att klota med) men nu börjar jag fundera i motard banor istället. Problemet är att jag inte vill lägga för mycket pengar på hojen, har därför en fråga:

Kan man få tag i en bra motard för ca 30 papp som främst skall användas för bankörning men även skall fungera på vägen. Finns en sådan och isåfall vilken?:va :confused:

Tack /D.

Det blir svårt att köpa ngt bra för 30 tusen....kollade lite på blocket och där börjar det på ca 40-45 tusen för en tidig ktm LC-4

Men inget är omöjligt, risken är bara att du köper skit som pajar efter några timmar med dyra reparationer som brev på posten

Tack för svaren!

Yamaha 426 vet jag inget om. Tror det är läge att tänka om, är inte intresserad av att köpa något som kommer att kosta mig mer i drift än vad man får ut av den. Det går således inte att få en bra motard för 30 papp.

Läge att omformulera frågan:

Vilka motarder rekomenderar ni och vad ligger de i för prisklass?

/D.

Byt 250:n mot en större WR och skaffa motardhjul till den så har du ju två i ett.

Har redan en R1:a för gatan och en WR 250 F för skogen. Funderade även på att införskaffa mig en Aprilia RS 250 (har precis sålt en som var för fin för att klota med) men nu börjar jag fundera i motard banor istället. Problemet är att jag inte vill lägga för mycket pengar på hojen, har därför en fråga:

Kan man få tag i en bra motard för ca 30 papp som främst skall användas för bankörning men även skall fungera på vägen. Finns en sådan och isåfall vilken?:va :confused:

Tack /D.

Har en crf för 32" på en populär annonssida som börjar på blo...

Finns husa 650 sm för 30lök på blocket! sen om den håller länge kan jag inte svara på men de går som tusan!
//h-street

Tack för alla svar! WR 450:an verkar inte helt fel. Precis som det står kan jag tro att fjädringen är väl mjuk men det kanske kan åtgärdas. Problemet är att tanken isåfall var att sälja min Wr 250 och köpa en Wr 450. Anpassar man den för gatan blir den jobbig i skogen och vice versa.

Kanske läge att behålla min R1:a och min Wr 250 och komplettera med en 3:dje hoj i form av en KTM 625 som bör vara klockren på vägen.

/D.

Kan inte låta bli att visa en annons som precis lades ut, kanske lösningen på mina problem. Den går t.o.m att göra omkörningar på motorvägen med en passagerare....med "11 Kwh" och ett pris som är rena gåvan :D :gnissla :D

Snälla...köp den inte innan mig fast jag ger er chansen :D

/D.

Pris: 39 000:- Fordonstyp: Cross/Enduro Visa på karta/satellit

Hej!
Jag säljer en Yamaha DT125X -05.
En mycket välarbetad och lättkörd MC, en utmärkt instegshoj för den som precis har tagit A1-kort.
Ny besiktigad vid 2000 mil. Helt orginal, all service finns dokumenterad.
11kWh, bra drag och väldigt pigg, mer än snabb nog för en omkörning på motorväg med passagerare.
Har gått 2000mil.
Finns några mil norr om Stockholm

Kan inte låta bli att visa en annons som precis lades ut, kanske lösningen på mina problem. Den går t.o.m att göra omkörningar på motorvägen med en passagerare....med "11 Kwh" och ett pris som är rena gåvan :D :gnissla :D

Snälla...köp den inte innan mig fast jag ger er chansen :D

/D.

Pris: 39 000:- Fordonstyp: Cross/Enduro Visa på karta/satellit

Hej!
Jag säljer en Yamaha DT125X -05.
En mycket välarbetad och lättkörd MC, en utmärkt instegshoj för den som precis har tagit A1-kort.
Ny besiktigad vid 2000 mil. Helt orginal, all service finns dokumenterad.
11kWh, bra drag och väldigt pigg, mer än snabb nog för en omkörning på motorväg med passagerare.
Har gått 2000mil.
Finns några mil norr om Stockholm

Och jag som tyckte Husan kunde vara lite slö vid omkörning på motorväg. :gnissla

Föresten, till trådskaparen. Husaberg 501 00 SM kittad med komplett uppsättning endurofälgar. LV regg tot 250 körtimmar, alla lager i motorn bytta för 20 körtimmar sedan, kolv 50h. Problem med att 3ans växel hoppar ur dock, uppkom strax efter renoveringen så jag har inte hunnit fixa det.
Besiktigad till 2008. OBS repor finns då hojen är väl använd men välskött maskinellt. Nytt drivpaket, bromsklossar. 06 digitala instrumentering.
:tummenupp
PICT3511b.jpg

Och jag som tyckte Husan kunde vara lite slö vid omkörning på motorväg. :gnissla

Föresten, till trådskaparen. Husaberg 501 00 SM kittad med komplett uppsättning endurofälgar. LV regg tot 250 körtimmar, alla lager i motorn bytta för 20 körtimmar sedan, kolv 50h. Problem med att 3ans växel hoppar ur dock, uppkom strax efter renoveringen så jag har inte hunnit fixa det.
Besiktigad till 2008. OBS repor finns då hojen är väl använd men välskött maskinellt. Nytt drivpaket, bromsklossar. 06 digitala instrumentering.
:tummenupp
PICT3511b.jpg

Med tanke på att du bor i Brasilien och att du "gasar så de rasar" kanske man inte bör köpa hoj av dig eller ?:D

/D.

Med tanke på att du bor i Brasilien och att du "gasar så de rasar" kanske man inte bör köpa hoj av dig eller ?:D

/D.

Bor i Brasilien men är tilbaks i Sverige inom en månad. Anledningen till min avatar är att jag har haft en ruggig otur med alla mina hojar oavsett märke och modell genom alla åren. Annars är jag väldigt mån om att hojarna är i maskinellt bra skick. Däremot hade jagsjälv ALDRIG köpt en hoj som har problem med växellådan. Så du gör nog klokast i att söka efter ett annat objekt. :tummenupp Mest för att upplysa dig om att det faktiskt finns väldigt fina hojar i din prisram, däremot är husaberg inget bra val för gata och har aldrig varit.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT