Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sen har (hade) den en otäck röd beläggning som var duktigt hal i väta. Det var delvis rejält blött när jag körde den. Därtill är den väl en sån där ”bygdeväg” ,eller vad det heter, när de har breda fält för cyklister och fotgängare, vilket det vimlar av. De värsta kandidaterna dyker ut på vägen från snår och annat, camoutstyrsel.Jag bodde ungefär där Kalvstigen kommer ned mot Ljusnan i sex år. Jag anser nog att den vägen är lite överskattad även om jag gärna kör den när jag har chansen (senast för några veckor sedan).
Det är gamla körvägen mellan Järvsö och Delsbo och har funnits åtminstone sedan 1500-talet så ingen har nog ritat den.
Problemet är att ”alla” genar i kurvorna och drar upp mycket grus på vägen. Detta i kombination med många orutinerade hojförare gör att det periodvis är en riskfylld väg… för hojåkare.
Kör snyggt!
Sen har (hade) den en otäck röd beläggning som var duktigt hal i väta. Det var delvis rejält blött när jag körde den. Därtill är den väl en sån där ”bygdeväg” ,eller vad det heter, när de har breda fält för cyklister och fotgängare, vilket det vimlar av. De värsta kandidaterna dyker ut på vägen från snår och annat, camoutstyrsel.
Fick ett par finska stelbenschoppers med 20” över framför mig. Såg besvärligt ut med handväxlat (jockeyshift?) och bara bakbromsat på diagonaldäck. Värre än att komma förbi långtradare.
Kul att ha upplevt vägen dock. Tyvärr hör man Lill-Babs i skallen omedelbart ”Jässchö” hörs/syns t o m på skyltarna.
Varning då vägen/området vara attraktiv/attraktivt för alla som gillar som gillar outdoor, oavsett hur.
Fina vyer!

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen