Bra MC-upplysning som borde visas till våren

Fluxir skrev:
varför det? säga, "kör du, jag saktar ner" ?

Inte blinka med helljuset...utan slå på det när du närmar dig en korsning och ha kvar det påslaget, då syns man bättre. Alternativt att göra som vissa, konstant köra med helljuset på.

philsson skrev:
Detdär hände mig i somras. (jag på MC) :kryckor
Samma här sommaren 2003, det var inge kul. :( Krock i 50-60 km/h och kryckor i 8 veckor.

Jag har för mig att det var disskusioner om dessa filmer hos Vägverket inför förra sommaren da denna kampanj kördes i England. Just för att den var sa tydlig pa vad som kan hända.

Palmas skrev:
Samma här sommaren 2003, det var inge kul. :( Krock i 50-60 km/h och kryckor i 8 veckor.

Jag har för mig att det var disskusioner om dessa filmer hos Vägverket inför förra sommaren da denna kampanj kördes i England. Just för att den var sa tydlig pa vad som kan hända.
I mitt fall kom jag från andra hållet och försökte väja för bilen när han körde ut, bilisten såg mig inte vid något tillfälle så vi frontalkrockade istället, jag höll 50-60 som dig. Ändå körde jag med helljus, ung bilförare och allt. Man blir verkligen skrämd.

Har varit i liknande situationer men inte alls med samma resultat (har klarat mig helskinnad från dom)

Länken skickad till SMC. :tummenupp

JÖSSES

ni som tycker det där är hemskt och får kalla kårar borde tänka över vad ni håller på med.
Att det kan gå så där borde alla som kör mc fattat, annars, tänk igen.

Bra film :tummenupp

R2 skrev:
JÖSSES

ni som tycker det där är hemskt och får kalla kårar borde tänka över vad ni håller på med.

Som sagt, var med om det i somras och borde nu ha insikt mer än förut om att det kan hända närsomhällst när man minst anar men det är absolut inget jag skulle sluta köra hoj för. Det är värt den smällen och jag tar den "gärna" nästa år igen om det skulle krävas för att få fortsätta köra hoj, självklart under förutsättningar att det går lika "bra" som det gick, kan gå riktigt illa dedär. :3freak

sant

R2 skrev:
JÖSSES

jag håller me dig angående det men jag tror att folk blir ändå rädda när dom ser sanningen om vad som kan hända , brosan frontalkrockade me en bil när han satt på sin moppe efter det så tog det mig tre år för att bestämma om jag nu skulle köpa en mc , man får sig en tankeställare ,
men det va en bra film jag rykte till lite iallafall :tummenupp

Släng upp den på zatzy och lär 240-raggarna lite vett?

Huh! Precis vad som hände mig -92 då en kille i en Volvo Valp bröt mot väjningsplikten och
körde ut rätt framför mig i en fyrvägskorsning då jag kom på min NS 125:a i c:a 50 knyck.
Kom undan med "bara" en kraftigt stukad vänsterhand och ett brutet vänsterben.

:3freak Deta är verkligheten på våra vägar, Grym filmsnutt. :död
Den ska DEFINITIVT in på Trafikskolorna,,... :yoparty
:huvet

hm

kanon att visa upp...som sagt e man ju ganska "mycket" oskyddad på båge...så en sån upplysning är ju viktig för alla..att ta tid på sig o uppmärksamma saker i trafiken är ju bara ett måste..
Da Fris skrev:
Det är nästan så att man borde kontakta lokal-TV och se till att de visar denna upplysning framåt vårkanten...... :tummenupp

OBS!!!!! Vissa starka scener förekommer.....

http://ruiner.pwp.blueyonder.co.uk/howclose.mpg

Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back